کد مطلب: 

181544
در حاشیه کنفرانس جهانی تلکام 2015 صورت گرفت:

رایزنی های دکتر واعظی با وزیر توسعه ملی مجارستان و تاکید بر گسترش همکاری ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که برای شرکت در کنفرانس جهانی تلکام 2015 به بوداپست سفر کرده، در دیدار با وزیر توسعه ملی مجارستان بر افزایش همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.
رایزنی های دکتر واعظی با وزیر توسعه ملی مجارستان و تاکید بر گسترش همکاری ها

به گزارش سیتنا، محمود واعظی در دیدار با میکلوش شستاک، وزیر توسعه ملی مجارستان بر افزایش همکاری‌های دو کشور در تمام زمینه‌ها تاکید و خواهان گسترش همکاری‌های ارتباطاتی بین ایران و مجارستان شد.

واعظی در این دیدار با تشکر از برگزاری مناسب کنفرانس جهانی تلکام 2015 در بوداپست و مهمانی نوازی دولت مجارستان، اظهار داشت: سمینار تلکام 2015 و نمایشگاه حاشیه ای آن بسیار مطلوب برگزار شده و این امر حاکی از توانمندی‌های مجارستان در برگزاری نشست‌های بین المللی است.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر مجارستان به تهران که به دلیل فاجعه منا و جان باختن صدها حاجی ایرانی به تعویق افتاده است، ابراز امیدواری کرد:‌ این سفر در آینده نزدیک انجام شده و نتایج مثبت آن عاید دو کشور شود.

میکلوش شستاک، وزیر توسعه ملی مجارستان نیز با ابراز تسلیت جان باختن حجاج ایرانی در مکه، اظهار داشت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری در بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند که باید در گسترش روابط مورد دوجانبه توجه قرار گیرد.

وی همچنین زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه را با جزئیات فنی مورد اشاره قرار داد که مورد تائید طرف ایرانی قرار گرفت.

 در این دیدار طرفین موافقت کردند تا به منظور ایجاد بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، مقامات مسئول دو وزارتخانه در سطح معاونان وزیر و همچنین در سطح کارشناسی رایزنی‌های لازم را آغاز کنند.

شایان توجه است کنفرانس جهانی تلکام 2015 از تاریخ 20 لغایت 24 مهرماه سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان در حال برگزاری است و هیأت‌هایی از کشورهای مختلف در این  کنفرانس حضور یافته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-14 18:20

افزودن دیدگاه جدید