کد مطلب: 

181444

نخستین شماره ماهنامه سراسری "نسل چهارم" منتشر شد (PDF+)

با انتشار نخستین شماره ماهنامه "نسل چهارم" در مهرماه 1394، این مجله تخصصی حوزه فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات به جمع رسانه‌های مکتوب کشور پیوست.
نخستین شماره ماهنامه سراسری "نسل چهارم" منتشر شد (PDF+)

به گزارش سیتنا، ماهنامه اختصاصی "نسل چهارم" با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مسعود فاتح و سردبیری مونا ارشادی فر در شماره نخست خود، موضوع پهنای باند در نسل های بالای تلفن همراه را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

مسعود فاتح، "ایران با سریع‌ترین روند رشد نسل بالای تلفن همراه در منطقه" را عنوان سرمقاله اش قرار داده و تاکید کرده است: با درک این مهم که ایران بزرگ‌ترین بازار موبایل در میان کشور‌های خاورمیانه است، طبیعتا در ارائه خدمات 4G در منطقه نیز پیشتاز خواهد بود، لذا توجه بیش از پیش به توسعه هر چه سریع تر این بخش با لمس دغدغه های این حوزه ضروری به نظر می رسد.

مونا ارشادی فر، در یادداشت سردبیر نوشته است: نسل چهارم در نظر دارد با محوریت مباحث مطروحه در حوزه ICT و به صورت خاص نسل های بالای تلفن همراه، امکان تبادل نظر و ارائه مباحث کارشناسی پیرامون دغدغه های این بخش را فراهم نماید، لذا تحریریه ماهنامه در هر شماره تاکید دارد تا یکی از موضوعات مرتبط با نسل های بالای تلفن همراه را از نگاه حاکمیت، بخش خصوصی، دانشگاه و کارشناسان این بخش مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.
در همین راستا در شماره نخست ماهنامه، موضوع پهنای باند را در نسل چهارم تلفن همراه به عنوان موضوع اصلی طرح و به عنوان یکی از چالش های اساسی این بخش مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

مهندس جمشید قضاتی، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با یادداشت "پهنای باند مطلوب؛ اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم"، روح الله مؤمن نسب با نقدی ذیل عنوان "پیشرفت در مصرف و وابستگى نیست!"، دکتر داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومى و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تحلیلی در قالب "ایران در مسیرِ توسعه جهانى پهناى باند" و دکتر حمید ضیایى پرور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانى سازمان میراث فرهنگى با نگاهی به "ایران در مسیرِ توسعه جهانى پهناى باند" در این شماره از ماهنامه به ارائه دیدگاه پرداخته اند.

در بخش کنکاش این شماره از ماهنامه نسل چهارم، موضوع پهنای باند در گفت‌وگو با دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، مهندس وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول، مهندس مجید صدری، مدیرعامل رایتل و مهندس احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل به چالش کشیده شده است.

"مرجان محمدی" در بخش گزارش ماه با عنوان قدرت نمایى اپراتورها، با بررسی آمار نت‌ایندکس به وضعیت فعلی ایران در جداول اینترنت همراه اشاره کرده و به تشریح نحوه ارائه مجوز نسل چهارم به اپراتورهای تلفن همراه پرداخته است. نویسنده این گزارش در ادامه خدماتى که کاربران در قالب نسل چهارم آرزو مى کنند و چالش های ارائه خدمات در این حوزه را تشریح کرده است.

نسل چهارم تلفن همراه؛ اهمیت، وضعیت و میزان سرمایه‌گذاری‌ برخی از کشورهای حوزه سند چشم‌انداز که توسط دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است در قالب گزارش ویژه شماره نخست ماهنامه نسل چهارم منتشر شده است.

بخش بازار این شماره از ماهنامه به معرفی تعدادی از گوشی های تلفن همراه ارزان قیمت که 4G را پشتیبانی می کنند پرداخته و اشاره ای گذرا به مشخصات فنی و قیمت های این گوشی ها داشته است و نهایتا جاه طلبانه ترین گوشی هوشمند تلفن همراه در ایران را معرفی کرده است.

"بررسى اثرات تکنولوژى 3G و LTE در تجارت الکترونیک" عنوان مقاله ای به قلم مهندس رضا طالبی، معاون فناوری اطلاعات شرکت رایتل و "صنعت ارتباطات همراه در گذر زمان" عنوان دیگر مقاله این شماره از ماهنامه به قلم مهوین رفیع تبار، دانشجوى دکترى علوم ارتباطات است.

در نهایت بخش خارج از گود ماهنامه در گزارشی تحلیلی به قلم مهندس مهران ارشادی فر، عضو شوراى بازرگانى ایرانیان در دبى، پرونده خصوصى سازى باشگاه‌هاى ورزشى در رسانه‌ها را باز کرده است.

گفتنی است؛ همزمان با توزیع شماره نخست ماهنامه در سراسر کشور، اطلاعات تکمیلی ماهنامه نسل چهارم بزودی و در آدرس 4Gnews.ir در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر نیز مخاطبان جهت ارسال مطالب و دیدگاه های خود پیرامون این شماره از ماهنامه می توانند با پست الکترونیک info@4Gnews.ir و یا شماره های 44288298 و 44288257 در تماس باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-13 01:18

افزودن دیدگاه جدید