کد مطلب: 

181347
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

صنعت گیم، انیمیشن و برنامه نویسی از خطوط اصلی توسعه IT در کشور است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تولید سرویس و محتوا مولفه های اصلی ثروت آفرینی هستند و بر همین اساس معتقدیم آینده فعالیت ها بر حوزه محتوا، مبتنی بر فرهنگ و هنر استوار است.
صنعت گیم، انیمیشن و برنامه نویسی از خطوط اصلی توسعه IT در کشور است

به گزارش سیتنا، مهندس جهانگرد در نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز با پیشرو خواندن دانشگاه هنرهای اسلامی استان تبریز، گفت: آینده به سمتی حرکت می کند که زبان مفاهمه جهان تصویری می شود به گونه ای که یک تیزر 30 ثانیه ای کار یک کتاب را انجام می دهد.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیشترین میزان مصرف پهنای باند و حجم داده در اینترنت، تصویری است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درخصوص اهمیت صنعت گیم و انیمیشن گفت: رشد این صنعت موجب ارتقاء صنایع، توسعه اشتغال و همچنین موجب همکاری رشته های مختلف اقتصاد و اجتماع می شود.

جهانگرد گفت: صنعت گیم و انیمیشن و همچنین برنامه نویسی از خطوط اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور است.

معاون وزیر ارتباطات، خلاقیت، نیروی ماهر و فرهنگ را از عناصر مهم تولید محتوا دانست و گفت: سرزمین ما دارای هر 3 منبع می باشد و ما باید با اعمال مدیریت صحیح و همکاری بتوانیم در این زمینه رشد کنیم.چرا که تک تک دانشجویان ما در واقع افسران پیش قراول و عناصر کلیدی توسعه ایران هستند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارائه گزارشی در خصوص توسعه فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف گفت: امروزه سیاست های کشورهای دنیا این است که چگونه دانش تئوری دانشگاه تبدیل به مهارت و در نهایت منجر به تولید اپلیکیشن و یک سرویس شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب افزود: کشورهایی که از چرخه اقتصاد دانش بنیان غفلت کنند دچار بحران های اقتصادی و ساختاری می شوند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در مجموع احکام راهبردی در سطح ملی به خصوص در دو سال اخیر بالغ بر 80 درصد مجموعه اقتصاد کلان مقاومتی تکیه بر توسعه دانش بنیان دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-10 13:21

افزودن دیدگاه جدید