کد مطلب: 

181322

آغاز احداث پروژه راه‌آهن ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزرای مسوول طرفین

وزیر ارتباطات به همراه مسئولین دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران از جمله شرکت راه‌آهن، سازمان پایانه‌ها، گمرک کشور، سازمان مرزبانی و همچنین استانداری گیلان برای احداث پروژه راه‌آهن ایران و جمهوری آذربایجان با همتای آذربایجانی خود در مرز دو کشور دیدار خواهد کرد.
آغاز احداث پروژه راه‌آهن ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزرای مسوول طرفین

به گزارش سیتنا، مهدی محتشمی، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با عملیاتی شدن پروژه راه‌آهن آستارای دو کشور ایران و  جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به توافقاتی که در دولت جدید بین روسای جمهور ایران و آذربایجان در سفرهای گذشته دو کشور انجام شد و متعاقب آن با تلاش‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور مقرر شد تا بر اساس پیشنهاد جمهوری آذربایجان و استقبال کشورمان راه‌آهن جمهوری آذربایجان از آستارای این کشور تا دو کیلومتر داخل خاک ایران ادامه پیدا کند و به آستارای ایران متصل ‌شود.

محتشمی در ارتباط با جزئیات این طرح توضیح داد: این خط راه‌آهن در جمهوری  آذربایجان، به طول 7 کیلومتر و در داخل کشورمان به طول 2 کیلومتر خواهد رسید که همزمان با آغاز ساخت این طرح، پایانه بزرگ بار و کالا در آستارای ایران نیز احداث خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید تقویت روابط از جمله شبکه ریلی با کشورهای منطقه است که این طرح نیز موجب تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و همچنین موجب اتصال ایران به اروپا از طریق راه‌آهن می‌شود.

محتشمی افزود: با تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا، کشورهای منطقه قفقاز و اروپا به اقیانوس هند و حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کریدور شمال کشور به جنوب متصل خواهد شد.

مشاور وزیر ارتباطات بابیان اینکه عملیاتی شدن این پروژه زمان بر کمتر از یک سال  طول خواهد کشید خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در حوزه ترانزیت حمل‌ونقل، جمهوری اسلامی ایران از طریق استان گیلان یکی از محورهای مهم اتصال جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز و روسیه به آب‌های آزاد خواهد بود که این امر فضای جدیدی را در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی کشورمان و کشورهای همسایه شمالی به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-09 17:06

افزودن دیدگاه جدید