کد مطلب: 

181284
واعظی در اولین همایش نقش روستا در تحقق اقتصاد مقاومتی:

تا یک سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار تلفن دار خواهند شد

دکتر محمود واعظی، گفت: در دو سال گذشته موضوع روستا در دولت از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما در این دولت افتخار می کنیم که برای روستائیان کار می کنیم؛ این دولت متعلق به تمام مردم ایران است که 30% آن را روستائیان تشکیل می دهند.
تا یک سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار تلفن دار خواهند شد

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اولین همایش روستا با رویکرد تبیین نقش روستا در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: تفاوت این دولت این است که برای جمع آوری آرا هیچ فرصتی برای سفر به روستا یا تبلیغ در روستاها نداشته است و آن ها این دولت را انتخاب کردند، لذا هر چه تلاش کنیم برای این روستائیان کم است؛ اما متاسفانه اطلاعاتی دریافت کردیم که در بعضی از روستاها هنوز آب رسانی توسط تانکرها انجام می شود.

واعظی در ادامه با بیان اولویت دولت گفت: دولت اهمیت زیادی را برای روستاها قایل است و به دلیل مشکلاتی که بیشتر آنها از دولتهای قبل به ارث رسیده و بسیاری دیگر که توسط تحریم ها ایجاد شده اند، نتوانسته ایم آنچنان که باید به روستائیان رسیدگی کنیم؛ لذا اعتقاد ما این است که یک روستائی باید هر آنچه را که یک شهر نشین دارد داشته باشد و وسایل مورد نیاز زندگی روزمره باید برای آن تأمین شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه فصلی را برای روستاها تنظیم کرده ایم و امید می رود با تلاشها و همچنین توافق حاصل از مذاکرات هسته ای تا دو ماه آینده تمام تحریم های اقتصادی برداشته شود و محدودیت های موجود برای توسعه روستا در دولت برطرف شود.

وی با اشاره به نقش ICT در پیشرفت کشورهای توسعه یافته توضیح داد: بسیاری از کشورها این فناوری را به عنوان توانمند ساز بخشهای دیگر در نظر گرفته اند، ما هم نباید به این فناوری بی تفاوت باشیم و این فناوری در دولت یازدهم در اولویت قرار دارد که با کمک آن می توانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

واعظی همچنین در ارتباط با وجود زیرساختهای موجود در حوزه ICT گفت: فارغ التحصیلان زیادی در این حوزه داریم که با این استعدادها می توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم و باید در کل کشور سیاست هایمان را برای استفاده هرچه بهتر از این زیرساخت ها تبیین کنیم.

وی با اشاره به آمار تلفن در روستاها توضیح داد: در 26 هزار روستای بالای 20 خانوار تلفن وجود دارد و کمتر از یک سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای تلفن خواهند شد و برای روستائیانی که زیر 20 خانوار جمعیت دارد یک خط تلفن در 20 هزار روستا در حال حاضر واگذار کرده ایم.

واعظی با بیان آمار اینترنت روستاهای کشور گفت: در یک سال گذشته 8 هزار روستا دارای اینترنت شدند که 25 هزار روستا نیز قرارداد تجهیزات آنها تهیه شده است؛ که این تجهیزات در مرحله ترخیص از گمرک هستند و ظرف کمتر یک سال آینده بالای 30 هزار روستا دارای اینترنت پرسرعت خواهند بود.

وی همچنین هدف دولت را برای توسعه روستاها، انتقال دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک، سلامت الکترونیک و تجارت الکترونیک دانست و گفت: روستائیان باید همانند شهری ها هیچ محدودیتی را نداشته باشند و باید از تمام امکانات علمی و به روز فناوری بهره ببرند.

وی در پایان با بیان اینکه در دو سال گذشته ماموریت پست بانک تغییر کرده است افزود: ماموریت پست بانک به خرده بانکداری انتقال داده شده است و در روستاها تلاش می کنیم که با توجه به این انتقال اشتغال موجود را افزایش دهیم که در حال حاضر 14هزار و پانصد نمایندگی پست بانک وجود دارد که 22 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند؛ امیدواریم با همتی که دولت و خود روستائیان دارند بتوانیم سربلند باشیم از این توانستیم خدمتی را به روستائیان برسانیم.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-06 18:54

دیدگاه‌ها

تصویر irankazeron
با سلام ضمن اینکه به روستاها باید رسیدگی شود ولی میتوان با یک دستگاه سانترال به روستای 20 خانواری خط تلفن داد لطفا برید و بفکر شهرها باشید در استان بوشهر هزاران خانوار هستند که تلفن ندارند که این تلفن یک ابزار مهم زنگی است شهر عالیشهر با وجود ده ها تعاونی مسکن مهر و احداث هزاران واحد مسکونی که توسط تعاونی مسکن مهر ساخته شده متأسفانه بسیاری از خانواده ها تلفن ندارند و دسترسی به شهر بوشهر هم با نزدیک به سی کیلومتر فاصله برای مردم بسیار دشوار است آهای مخابراتی ها در همین عالیشهر تلفن توسط دست اندر کاران مخابرات با قیمت های غیر قانونی و نا عادلانه برای مردم جابجا میکنند. لطفا بفریاد مردم برسید
ارسال شده توسط irankazeron در 14 مهر 94 - 23:10

افزودن دیدگاه جدید