کد مطلب: 

181191
معاون فناوری و نوآوری وزارت ICT در الکامپ گیلان:

انتقاد از نسبت پایین میزان صادرات محصولات حوزه‌ی ICT

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت ها، به ایجاد فضای رقابت بخش خصوصی کمک می کند.
انتقاد از نسبت پایین میزان صادرات محصولات حوزه‌ی ICT

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیرحسین دوایی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه الکامپ گیلان، با انتقاد از نسبت پایین میزان صادرات محصولات حوزه‌ی ICT به نسبت واردات، افزود: مهمترین چالش در این بخش به تجارت نفت برمی گردد و چالش بعدی انحصار تکنولوژیک است، که باید به سمت جذب و تملک تکنولوژی، پیش برویم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ICT با تاکید بر حمایت از شرکت های خود اتکا، خاطرنشان کرد: باید به دنبال حمایت از اقدامات مثبت و اصلاح اقدامات غیر درست باشیم.

وی، همچنین با حضور در دانشگاه گیلان در نشستی با حضور رئیس دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری و رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خواستار همفکری و تبیین نقش ها در انجام پژوهش های دانشگاهی شد.

دکتر دوایی اولویت پژوهش های جدید را توجه به مفید بودن دانست و خواستار انتقال از فضای مطالبه به فضای مطالعه شد.

وی فعالیت پژوهشی در جامعه را موجب دلگرمی و افزایش روحیه پژوهشگران دانست و افزود: با ایده آفرینی، موجب تغییر نگاه به دانشگاه ها شوید و با الگوبرداری مناسب به سمت رفع مشکل جامعه و صنعت حرکت کنید .

در ادامه، دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز با اشاره به ظرفیت های دانشگاه در ایجاد نوآوری، این ظرفیت ها را نیازمند حمایت ویژه دانست و بر استفاده از دانش متخصصان دانشگاهی تأکید کرد.

بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان و آشنایی با فعالیت شرکت های دانش بنیان از برنامه های معاون فناوری و نوآوری در سفر به استان گیلان بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-01 23:04

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
با تشکر سوال این بود: معاون جدید دارای چه تخصصی هستند؟ چقدرر با حوزه ای سی تی مرتبط هست؟ چه سوابق اجرائی در زمینه ای سی تی دارند؟ از کجا مامور به وزارت مخابرات شده اند؟ آیا نسبتی خانوادگی با وزیر و برخی معاونانشون ندارند یا بر مبنای شایسته سالاری آمده اند؟
ارسال شده توسط حسین در 15 مهر 94 - 12:41
تصویر حسینی
برای آشنائی با معاون جدید سوال شد سانسور کردید!! ترسیدید؟؟؟؟؟
ارسال شده توسط حسینی در 14 مهر 94 - 15:25

افزودن دیدگاه جدید