کد مطلب: 

180747

کشته شدن عضو برجسته پژوهشگاه فضایی ایران در حادثه مکه

منابع خبری گزارش کرده‌اند که دانشمند ارشد علوم فضایی ایران و استاد دانشگاه در میان هشت فرد ایرانی است که به‌دنبال سقوط جرثقیل در مسجدالحرام کشته شدند.
کشته شدن عضو برجسته پژوهشگاه فضایی ایران در حادثه مکه

به گزارش سیتنا، پژوهشگاه فضایی ایران با انتشار بیانیه‌ای، علاوه بر تایید این موضوع، اعلام کرد: دکتر «احمد حاتمی کلشتری» روز جمعه در حالی‌که مشغول امدادسانی به مصدومان حادثه سقوط جرثقیل بود، دچار سانحه شد و بعد از انتقال به بیمارستان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بر اساس این گزارش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه ای درگذشت دکتر «احمد حاتمی» و سایر قربانیان حادثه را تسلیت گفت.

پیشتر «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (که پژوهشگاه فضایی ایران زیر نظر او قرار دارد) با خانواده «حاتمی» و سایر قربانیان ابراز همدردی کرده بود.

در بیانیه پژوهشگاه فضایی ایران آمده است: «حاتمی» 55 ساله، عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران بود. وی در رشته مهندسی مکاترونیک فوق دکترا و در رشته مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان دکترا داشت.

وی مدیریت چندین پروژه ملی از جمله طراحی و آزمایش مدل مقیاسی حامل، طراحی و آزمایش مدل مقیاسی رحا و ساخت دستگاه کشش نخ بدون تماس نوری را برعهده داشت.

در حادثه روز جمعه دستکم 107 نفر کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-15 23:18

افزودن دیدگاه جدید