کد مطلب: 

180494
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور:

به دنبال اجرای نمایشگاه الکامپ و کسب درآمد نیستیم

مجری و پیمانکار رسمی نمایشگاه بیست و یکم به دنبال صدور مجوز برگزاری به نام سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور معرفی شد.
به دنبال اجرای نمایشگاه الکامپ و کسب درآمد نیستیم

به گزارش سیتنا، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف تشریح اهداف سازمان در برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و یکم، امروز چهارشنبه هجدهم شهریور ماه با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان به همراه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ابتدا به واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و یکم به نام سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اشاره کرد و  به تشریح روند دریافت مجوز پرداخت و گفت: از سال گذشته در تمام مدت به دور از حاشیه ها و در سکوت خبری، در راستای منافع ملی و صنعت IT با مسئولان مرتبط در حال مذاکره بودیم تا سرانجام از طریق تعامل و همفکری با شرکت سهامی نمایشگاه ها و آقای اسفهبدی به توافق رسیدیم. هدف ما برپایی دبیرخانه دایمی نمایشگاه را در محل دبیرخانه سازمان و دریافت مجوز حداقل سه ساله برای برگزاری نمایشگاه الکامپ بود.

سعادت با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال اجرای نمایشگاه الکامپ و کسب درآمد نیست، افزود: هدف ما برگزاری نمایشگاهی در شان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات با ایجاد فضایی برای رشد و توسعه صنعت IT کشور است. مجوز سازمان نیز به عنوان برگزار کننده صادر شده است که بر نقش نظارتی آن اشاره دارد.

او افزود: سالن های  6، 38 A، 31،44 ، 41، 40، 38 و 35 به نمایشگاه الکامپ 21 اختصاص داده شده است و در حال مذاکره برای سالن های 7 و 27 هستیم. امسال به دلیل افت کیفیت در سال گذشته تمام فضا به الکامپ اختصاص داده نشد اما سال آینده تمام فضای نمایشگاهی را در اختیار خواهیم داشت.

روند انتخاب پیمانکار
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، به طور رسمی شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا را به عنوان مجری و پیمانکار نمایشگاه معرفی کرد و در خصوص نحوه انتخاب پیمانکار، افزود: پس از انجام مذاکرات و دریافت مجوز، اقدام به انتخاب پیمانکار کردیم. شرط نخست ما برای دوری از هرنوع حاشیه ای برگزیدن پیمانکاری است که به تایید شرکت سهامی نمایشگاه ها رسیده باشد. در همین راستا با پیمانکار نمایشگاه تله کام صحبت کردیم که تمایل به همکاری نداشتند.

او در ادامه گفت: پس از آن به بررسی نمایشگاه های مشابه الکامپ در صنایع مختلف پرداختیم. بهترین نمونه هم نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی است که مانند نمایشگاه صنعت فاوا، در سطح وسیعی ارزی- ریالی دارد و هرساله استقبال گسترده ای از آن می شود. پس از تحقیق و برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم، مجری این نمایشگاه را که سابقه ای درخشان، شفاف و بدون حاشیه در برگزاری نمایشگاه دارد را به عنوان مجری و پیمانکار الکامپ انتخاب و معرفی کنیم.

حمایت وزارت ICT، وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری
سعادت به حمایت همه جانبه دولت از نمایشگاه الکامپ بیست و یکم تقدی کرد وافزود: طی جلسه ای که با آقای ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتم، با حمایت کامل این معاونت، شرایط حضور شرکت های نوپا و استارتاپ و شرکت های دانش بنیان در الکامپ امسال فراهم شده است. این فرصتی است که مانند نمایشگاه های خارجی به پتانسیل نیروهای جوان و خوش فکر امکان بروز بدهیم.

رئیس سازمان نصر کشور، با اعلام اینکه دولت الکترونیک نیز با همراهی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در الکامپ بیست و یکم حضور پررنگی دارد، گفت: دولت الکترونیکی با تمامی بخش های خود در الکامپ حضور خواهد داشت و نمایشگاه امسال رونق از دست رفته خود را باز می یابد.

روند برگزاری ثبت نام و اطلاع رسانی
اطلاع رسانی به اعضا و برگزاری جلسه ای توجیهی از جمله برنامه های در دست اقدام است.

سعادت با اعلام این خبر گفت: به زودی با برگزاری نشستی به شرکت های فعال و علاقه مند به حضور در الکامپ اطلاع رسانی می کنیم. همینطور پیمانکار سایتی را طراحی کرده است. طبق برنامه تا مهر ماه پیش ثبت نام آغاز خواهد شد.

سعادت با بیان اینکه در نشست توجیهی تمام قوانین و مقررات موجود در روند برگزاری را به شرکت ها اعلام می کنیم، گفت: ستاد برگزاری نمایشگاه در سازمان تشکیل خواهد شد که مسئولیت تصمیم گیری و سیاست گذاری را برعهده دارد. قصد داریم از معضلاتی که طی سال های گذشته دامنگیر صنف و نمایشگاه الکامپ بوده دوری کنیم بنابراین همه اقدامات را به صورت شفاف اعلام خواهیم کرد تا غرفه دار بداند هر مبلغی را که پرداخت می کند برای چه موضوعی است.

تسهیلات جانبی الکامپ 21
همایش ها و میزگردهای تخصصی در حاشیه الکامپ برگزار خواهد شد.

سعادت در ادامه این نشست با اعلام این خبر گفت: در حال برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات جانبی در کنار نمایشگاه الکامپ سال جاری هستیم تا تمام ظرفیت های صنعت ICT کشور را به نمایش بگذاریم و تمام خلا های ایجاد شده طی سال های گذشته را جبران کنیم.

تبلیغات محیطی نمایشگاه مرتبط با ICT است
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با ابراز خوشحالی از اختصاص تبلیغات محیطی نمایشگاه به حوزه ICT، گفت: تمامی تبلیغات محیطی نمایشگاه در اختیار ستاد برگزاری است. برخلاف تصور به دنبال تجارت نیستیم با این امکان فرصت خوبی مهیا می شود تا تمام نمایشگاه از ابتدا تا انتها حتی در بخش تبلیغات به فاوا اختصاص پیدا کند.

بخش بین المللی الکامپ امسال
سعادت در پاسخ به سوال خبرنگاری که وضعیت بخش بین المللی الکامپ 21 را با توجه به دوران پساتحریم، مورد پرسش قرار داده بود، یادآور شد: الکامپ بیست و یکم یک نمایشگاه بین المللی است اما با توجه به اینکه در دوران پس از توافق به سر میبریم. در حال حاضر تعاملات با شرکت های بزرگ بین المللی در حد مذاکره و سنجش ظرفیتهای موجود است. با وجودیکه تمایل از جانب کشورهای بین المللی وجوددارد اما تا برداشته شدن تمامی تحریم ها باید صبور باشیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بر لزوم امنیت برای هرنوع سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: برای سال آینده با اطمینان می توانیم از حضور شرکت های بین المللی صحبت کنیم اما برای امسال معتقدم اندکی زود است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-09 16:23

افزودن دیدگاه جدید