کد مطلب: 

180445
وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از خدمات زیرساختی رایانش ابری:

حمایت دولت برای توسعه ICT لازم اما ناکافی است/ دیتاسنتر کارخانه حوزه ICT است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم همین اهتمامی که به صنعت هسته ای گذاشته ایم نسبت به صنعت فناوری اطلاعات نیز لازم است و این شبیه سازی بسیار معنی دار است و نگاه واقع بینانه و هوشمندانه نظام را نشان می دهد.
حمایت دولت برای توسعه ICT لازم اما ناکافی است/ دیتاسنتر کارخانه حوزه ICT است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در مراسم رونمایی از خدمات زیرساختی رایانش ابری، گفت: مردم خواهان فعالیت در این بخش هستند و ما از نوآوری و ایده های جدید حمایت می کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اگر بخواهیم کسب و کارمان را با سامانه رایانش ابری گره بزنیم، لازم است دستورالعمل روشنی در این زمینه وجود داشته باشد و همه نسبت به آن وفادار باشند.

واعظی ادامه داد:‌ اگر مردم و شرکت‌ها را متصل به ابر می کنیم نباید اختلالی وجود داشته باشد و لازم است شبکه پهن باند کشور اصلاح و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه لازم است برای توسعه ICT در کشور فقط نگوییم دولت، افزود: حمایت دولت لازم اما ناکافی است.

واعظی در خصوص حکم مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی به دو بند این حکم اشاره کرد و گفت: در بند 4 آمده است که اهتمام ملی و همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد،‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمامی ابعاد فضای مجازی به‌ویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور.

وی به بند هشت این حکم نیز اشاره کرد و ادامه داد: احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب و کار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی ونیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه نیز بسیار حائز اهمیت است.

واعظی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی داشته اند که با مطالعه بر روی همه تحولات صنعتی و فناوریهای جهانی هیچ عرصه ای را سراغ ندارم که تحولاتش این چنین بر سبک زندگی ، مسایل اجتماع ، اقتصاد، امنیت و فرهنگ تاثیرگذار باشد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم همین اهتمامی که به صنعت هسته ای گذاشته ایم نسبت به صنعت فناوری اطلاعات نیز لازم است و این شبیه سازی بسیار معنی دار است و نگاه واقع بینانه و هوشمندانه نظام را نشان می دهد.

واعظی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تمام امور اجرایی در این زمینه را به وزارت ارتباطات محول کردند و این رویداد مسئولیت وزارت ارتباطات و بخش ICT کشور را سنگین تر می کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در هر کجا که هستیم و در هر مسئولیتی، چه دولتی و چه خصوصی، باید احساس کنیم نسبت به حرکت دنیا در زمینه فناوری های ارتباطی ، عقب هستیم.

وی به سیاست پسا تحریم دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: برنامه پسا تحریم دولت بر بستر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است.

واعظی ادامه داد: اساس اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی انتخاب مردم، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقیق و پژوهش بومی از زنجیره ایده تا تولید برای تجاری سازی است.

وی بر حمایت از تحقیق در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید به مثلث دولت ، دانشگاه ، شرکتهای خصوصی برای گسترش خدمات حوزه  ICT توجه کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیتاسنتر کارخانه حوزه ICT است افزود:  هر چه دیتا سنتر افزایش یابد؛ رونق کسب و کار خدمات و سرویس ها بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در توسعه فناوری های ارتباطی، در مقابل دنیا منفعل نیستیم؛ افزود: ملت ما از نظر علمی پیش رو است.

واعظی بر حمایت از پایان نامه های دکترا و ارشد به سمت تحولات 2020 و 2025 در عرصه ICT تاکید کرد و ادامه داد: هدف گذاری از فناوری عظیم است و باید از این سرمایه گذاریها در جهت ایجاد اشتغال جوان ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-08 12:40

افزودن دیدگاه جدید