کد مطلب: 

180329

کل سود ناشی از افزایش احتمالی تعرفه‌های مخابراتی را برای توسعه زیرساخت­‌ها هزینه می‌کنیم

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت : محور برنامه های مخابرات ایران ، سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ست.
کل سود ناشی از افزایش احتمالی تعرفه‌های مخابراتی را برای توسعه زیرساخت­‌ها هزینه می‌کنیم

به گزارش سیتنا، مهندس دهناد ،در گفت­‌وگو با نشریه ارتباطات، اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست های گذشته رهبر انقلاب اسلامی ، خصوصا سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی ست ؛ شرکت مخابرات ایران، محورهای فعالیت های خود را با هدف پیشرفت و سرآمدی در سال 94، طراحی وبرنامه ریزی کرده است .

وی سرفصل رویکردهای راهبردی و کلان سال 1394 شرکت را که به منظور همسو کردن و سرعت بخشیدن به کوشش ها و فعالیت های شرکت های تابع ، برنامه ریزی شده در قالب هفت حوزه تمرکز اعلام کرد و گفت: رشد و سودآوری پایدار، همکاری راهبردی با ذی نفعان کلیدی ، ارایه خدمات نوآورانه و با کیفیت به مشتریان، هم افزایی ثابت وسیار ، چابک سازی سازمان ، تعالی عملکرد در IT و شبکه و حفظ و توسعه منابع انسانی ، به عنوان سرفصل ها و در مجموع 25 برنامه به مدیران عامل شرکت های استانی ابلاغ شده است.

سرپرست شرکت مخابرات ایران در خصوص عملکرد سال جاری مخابرات در بخش نیروی انسانی و ساختار شرکت گفت : مخابرات در مجموع 50132 نفر پرسنل در اختیار دارد و برنامه های مختلفی برای ارتقای کارآیی و بهره وری شرکت در دست اجراست که مهمترین آن تغییرات ساختاری شرکت و شرکت های مخابرات استانی است که به زودی ابلاغ می شود. ساختار جدید با هدف چابک سازی سازمان و صرفه جویی در هزینه ها، تصویب شده است.

وی درخصوص عملکرد بخش تلفن ثابت گفت: جمع دایری در چهارماه اول سال ، 238 هزار شماره بوده ­است که میزان دایری مجموع تلفن های ثابت مشغول به کار، به 29 میلیون و 655 هزار شماره و ضریب نفوذ تلفن ثابت کشوری به 37/8 رسیده است.

مهندس دهناد همچنین، به دایری 214 هزار پورت جدید تحقق یافته در بخش باند پهن تا پایان تیرماه امسال، اشاره کرد و گفت: در این مدت ، بیش از 320 هزار پورت جدید نصب شده که مجموع پورت های پرسرعت شرکت مخابرات ایران را به 5 میلیون و 665 هزار پورت ارتقا داده و در حال حاضر4 میلیون و 290هزار پورت آن در حال بهره برداری است.

وی به واگذاری حدود 2 میلیون شماره تلفن همراه جدید در سه ماه اشاره کرد و گفت: با این واگذاری جمع مشترکان همراه اول به بیش از 63 میلیون مشترک در پایان خرداد ماه 1394 رسیده است.

مهندس دهناد، گفت: در سال 1394 در بخش تلفن ثابت ، 770 میلیارد تومان و در بخش تلفن همراه ، 2500 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید پیش­بینی شده که امیدواریم با تلاش صورت گرفته، مبنی بر ایجاد کمیته FMC سرمایه­گذاری جدید از بهره­وری لازم به منظور سرویس ­دهی به هردو مجموعه برخوردار گردیده و بتوانیم خدمات مورد نیاز مشترکان شرکت مخابرات ایران را ارایه دهیم.

وی افزود: در صورت افزایش تعرفه ها، این آمادگی را داریم که کل سود ناشی از آن را برای تکمیل و توسعه زیرساخت­ها هزینه کنیم.

سرپرست شرکت مخابرات ایران در پایان با تاکید برتعامل بین دولت و شرکت مخابرات ایران، افزود: براین باوریم که بازار موجود صنعت ارتباطات کشور ، قابلیت گسترش بسیار زیادی دارد؛ امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایفای نقش حاکمیتی، زمینه­ های گسترش بازار و جذب سرمایه­ ها را فراهم کند. در این راستا شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور و خاورمیانه ، آمادگی خود را برای ایفای نقش و فراهم کردن فضای گسترش کسب وکار در صنعت ارتباطات اعلام کرده و امیدوار است با درایت متولیان امر از فرصت تاریخی ایجادشده در دولت تدبیرو امید استفاده بهینه­ ای صورت پذیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-05 17:36

افزودن دیدگاه جدید