کد مطلب: 

180230

45 میلیون رکورد مکان های کشور بهنگام شده است

مدیرعامل شرکت پست در همایش نظام ملی آدرس گذاری کشور، گفت: اجرای طرح GNAF شرکت پست را در رده شرکت های دولتی رقابت پذیر قرار می دهد.
45 میلیون رکورد مکان های کشور بهنگام شده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در آیین گشایش این همایش، مهندس مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل، مهندس جهانگرد، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران، اعضای هیات‌مدیره، معاونان مدیرعامل، جمعی از مسئولین ارشد سازمان های ذی ربط ،مدیران ستادی و اجرایی و معاونین پستی و روسای کدگذاری حضور داشتند.

مهندس مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت در این مراسم ضمن تشریح برگزاری این همایش با اشاره به ارزش بالای GNAF افزود: ارزش افزوده مکان در فرایندهای تصمیم سازی در حوزه های اقتصادی،سیاسی و اجتماعی کشور شناخته شده است.

وی با بیان این که تنها چالش بزرگ این است که مکان را باید به تفکر تبدیل کرد اظهار داشت: مباحث مطرح در حوزه فناوری های مکان محور نمادی از انقلاب در حوزه فناوری ها ی نوین است که ترویج نوآوری،ایجاد فرصت های نو و جرقه جدید بینش ها در مسائل را موجب می گردد.

مدیرعامل با اشاره به این که نگرش مبتنی بر فناوری های مکان محور بر چالش های مختلف فائق آمده عنوان کرد: گسترش این نگرش شرکت های نوپا را سریع تر در جرگه شرکت های استارت آپ قرار خواهد داد.

رییس هیات مدیره با اشاره به این موضوع که رویکرد دولت "تدبیر و امید"  اعتباردهی به نشانی ها براساس موقعیت های فیزیکی می باشد افزود:این رویکرد نشان از نگاه جامع و شناخت کامل این دولت به این مهم است که متولی آن را شرکت پست جمهوری اسلامی ایران قرارداده است.

وی در همین ارتباط از هوشمندی دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر جهانگرد دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات تقدیر کرد.

مهندس مهری در تشریح GNAF گفت: GNAF سامانه ای مبتنی بر فناوری های مکان محور که دو بخش اساسی اطلاعات جغرافیایی و نشانی ها را شامل می شود.

وی هدف از اجرای GNAF را هوشمندی دانست و ادامه داد: هوشمندی در این طرح، قابلیت به روزرسانی ،استانداردسازی شکل نوشتاری آدرس ها ، قابلیت عرضه به استفاده کنندگان در سطوح مختلف،دسترسی و تولیدAPIهای استاندارد شرکت پست برای سایر شرکت ها معنا می شود.

وی با بیان این که اجرای صحیح و بهینه GNAF و خروجی های متصور بر آن شرکت پست را در رده شرکت های دولتی رقابت پذیر قرار خواهد داد یادآور شد: با پیاده سازی این طرح شرکت پست در زنجیره تولید ثروت کشور حضور دائمی و پایدار خواهد داشت.

مهندس مهری ارتقای اعتبار بین المللی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: ورود نگرش های نوین به کشور دیگر ثمره GNAF است.

وی GNAF را بستری حاصلخیز برای کشور دانست که همه از آن منتفع خواهند شد و درخصوص اهمیت آن در مباحث راهبردی  اظهار داشت: تجارت و لجستیک دو مقوله جدایی ناپذیر در دنیا محسوب می شود که حرکت مستمر و پیشرفت آنها در حال حاضر و آینده به GNAF بستگی تام دارد.

مهندس مهری بر ایجاد نگاه فراسازمانی به این مهم به منظور ورود به عرصه رقابت تاکید و خاطرنشان کرد: GNAF در ایران در مقایسه با سایر کشورها با سرعت بیشتری روند موفقیت را طی خواهد نمود چراکه بخش مهم GNAF که آدرس ها را شامل می شود در اختیار داریم که فقط نیاز به بازنگری دارد.

مدیرعامل همچنین از تشکیل دبیرخانه ملی GNAF و شورای عالی کدگذاری به منظور هماهنگی، پیشبرد سریع  و ساماندهی مباحث طرح با حضور نخبگان و متخصصین در شرکت پست خبر داد.

مدیرعامل در خصوص رهاوردهای پیاده سازی GNAF در کشور گفت: آزادسازی و شفاف سازی اطلاعات مکانی تحول بزرگی را در حوزه لجستیک، اقتصاد دیجیتالی، نگرش های نو، ظهور شرکت های استارت آپ، آرامش روانی در سطح اجتماعی و ارتباط عمیق دولت و مردم را موجب می گردد.

رییس هیات مدیره با یادآوری این موضوع که اگر شرکت پست هوشمندانه به عنوان متولی این طرح کلان معرفی شده است تاکید کرد: با توجه به عمق، حجم و وسعت فعالیت می بایست هوشمندانه از نظرات کارشناسان مجرب و خبره استفاده نموده و با گسترش تعامل های بین المللی گام های موثری را در این راستا برداریم.

وی ضمن تاکید بر بهنگام سازی اطلاعات بیان داشت: از اواسط سال گذشته تاکنون 45 میلیون رکورد مکان های کشور بهنگام شده است که پیش بینی شده با همت مضاعف مجموعه این امر تا پایان سال اتمام یابد.

رییس هیات مدیره سرعت، دقت،مهارت و پیگیری را لازمه اجرای GNAF  عنوان کرد و اظهار داشت: همه باید با جدیت پشتیبان و حامی این طرح کلان ملی باشیم چرا که تحولات بزرگی را در عرصه خدمت رسانی به مردم عزیز کشور رقم خواهد زد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-02 17:45

افزودن دیدگاه جدید