کد مطلب: 

180229

ایجاد و راه اندازی پایگاه فایل نشانی در دستور کار قرار گرفت

تفاهم نامه همکاری ایجاد و راه اندازی پایگاه اطلاعاتی بر پایه نقشه های رقومی بین شرکت پست و مرکز آمار ایران منعقد شد.
ایجاد و راه اندازی پایگاه فایل نشانی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار سیتنا، در راستای گسترش همکاری های دوجانبه، روز جاری در جریان برگزاری همایش"نظام ملی آدرس گذاری کشور" تفاهم نامه همکاری ایجاد و راه اندازی پایگاه اطلاعاتی بر پایه نقشه های رقومی بین دکتر عادل آذر رییس مرکز آمار ایران و مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست منعقد و مبادله شد.

براساس این تفاهم نامه طرفین در خصوص اتصال کدهای پستی مکان ها به نقشه های رقومی شهرها و آبادی های دارای نقشه بلوکه و همچنین ایجاد و راه اندازی پایگاه فایل نشانی و استفاده از این پایگاه و سامان های مرتبط در اجرای طرح های آمارگیری، سرشماری ها و سایر طرح های مرتبط با همدیگر همکاری می کنند.

از دیگر موضوعات همکاری شرکت پست و مرکز آمار ایران می توان به هماهنگی دو حوزه در زمینه بهنگام سازی نقشه ها و پایگاه فایل نشانی و تهیه و بهنگام سازی فهرست کارگاه های کشور اشاره کرد.

ارایه فایل اطلاعات بانک کدپستی تمامی شهرها و آبادی های کشور به مرکز، ارایه نقشه های پستی به مرکز، انجام عملیات بهنگام سازی کدهای پستی پیش از اجرای سرشماری سال 1395، ایجاد و بهنگام سازی مستمر پایگاه نشانی ملی مکان محور در بازه های زمانی مشخص و ایجاد دسترسی به مرکز، تکمیل و ارایه فهرست کارگاه های کشور به مرکز براساس طبقه بندی ISICRev4 ، برقراری ارتباط برخط بین مرکز و شرکت برای تبادل اطلاعات و وب سرویس های لازم براساس نیازهای مشخص شده و غیره مهم ترین تعهدات پست در این تفاهم نامه به شمار می رود.

همچنین از مسئولیت های مرکز آمار ایران ارایه نقشه های رقومی به شرکت، بهنگام سازی نقشه های آماری و ارایه به شرکت، بهنگام سازی نقشه های آماری و ارایه به شرکت پست، همکاری در زمینه اتصال کدهای پستی به بلوک های آماری، همکاری در بهنگام سازی فهرست کارگاه های کشور و همچنین کدگذاری فعالیت های اقتصادی کارگاه ها براساس ISICRev4 و غیره می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-02 17:41

افزودن دیدگاه جدید