کد مطلب: 

180188
مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مطرح کرد:

"تنگ شدن عرصه‌ی تکنولوژی بر بخش تلفن ثابت"

امروزه با ورود بازیگران جدید به فضای رقابتی صنعت مخابرات، اپراتورهای تلفن ثابت در دنیا و علی الخصوص در کشور ما باید به دنبال راهی برای ایجاد مزیت در خدمات خود باشند تا در اسرع وقت این درامد را جایگزین درامدهای سنتی حاصل از صوت و تلفن سنتی کنند...
"تنگ شدن عرصه‌ی تکنولوژی بر بخش تلفن ثابت"

مهندس جمشید قضاتی، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در یادداشت ارسالی برای سیتنا، آورده است: با گذشت یک قرن از تاریخ مخابرات مدرن، تلفن به معنی همگانی به تدریج تغییر شکل از انالوگ به دیجیتال و از خط ثابت به موبایل تغییر یافته است، امروزه سیستم های فرعی چند رسانه ای بر پایه IP دنیای مخابرات و تلفن ثابت را با دنیای اینترنت پیوند می‌دهد.

دنیای مخابرات در حال تجربه تغییرات سریع و چشمگیر در زمینه اصول بنیادین و نحوه بکارگیری طراحی، توسعه و انتقال کابردهای مختلف می‌باشد.

امروزه دانشجویان و کارآفرینان، اینترنت و وب را به عنوان محل مشخصی برای خلق ایده‌ها و نوع آوری بکار می‌گیرند. مسیر تکنولوژی به سمتی در حرکت است که دیگر ارائه‌ی خدمات از سوی یک ارائه کننده و در یک مکان به صورت واحد صورت نخواهد گرفت، چرخه حرکت تکنولوژی به سمت همگرایی سرویس های مبتنی بر صدا، تصویر و دیتا از یک ارزو به واقعیت و عمل رسیده است.

به روایتی دوران شبکه بر مبنای PSTN به دوران IP تغییر مسیر داده و خروجی این تکنولوژی که به سیستم های فرعی چند رسانه ای یا IMS تعبیر می شود
به عنوان یک پروتکل قلمداد نمی شود، بلکه  مجموعه ای از قابلیت های عملکردی مانند کنترل، مدیریت دیتای مشترک، مدیریت دسترسی، بررسی حامل، شارژینگ و سرویس های ارزش افزوده و صورت حساب گیری می‌باشد.

امروزه با ورود بازیگران جدید به فضای رقابتی صنعت مخابرات، اپراتورهای تلفن ثابت در دنیا و علی الخصوص در کشور ما باید به دنبال راهی برای ایجاد این مزیت در خدمات خود باشند تا در اسرع وقت این درامد را جایگزین درامدهای  سنتی حاصل از صوت و تلفن سنتی کنند.

این تکنولوژی شاید آخرین راه برای حفظ بخشی از سهم بازار در آینده باشد و نه همه بازار؛ چرا که رقابت و تکنولوژی، مسیرهای توقف و ایستایی را در بخش تلفن ثابت درمی نوردند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 5
2015-09-01 14:42

افزودن دیدگاه جدید