کد مطلب: 

180183

ایرانی‌ها در یک سال چقدر گوشی خریدند؟

بیزینس مانیتور با اشاره به فروش ۳.۷ میلیارد دلار تلفن همراه در بازار ایران طی سال ۲۰۱۴ پیش بینی کرد در سال ۲۰۱۹ فروش دستگاه های تلفن همراه در ایران به ۴.۷ میلیارد دلار برسد.
ایرانی‌ها در یک سال چقدر گوشی خریدند؟

به گزارش سیتنا، بیزینس مانیتور در گزارشی نوشت: پیش بینی می شود رشد مصرف در بخش کالاهای مصرفی الکترونیکی در ایران از سال 2016 و همزمان با کاهش تحریم ها شتاب بگیرد.

کاهش تحریم ها موجب افزایش عرضه تجهیزات و رسمیت یافتن خرده فروشی در بخش کالاهای الکترونیکی خواهد شد که سبب افت قیمت ها و افزایش رشد خواهد گردید.

این گزارش در ادامه افزود: ما پیش بینی می کنیم که میزان فروش کامپیوتر در ایران از 2.8 میلیارد دلار در سال 2014 به 3.1 میلیارد دلار تا سال 2019 برسد. حتی پس از کاهش تحریم ها هزینه نسبتا بالای تجهیزات همچنان مانع از رشد مصرف خواهد شد، اما ترمیم اقتصادی و رقابت بیشتر عامل رشد بازار خواهد بود.

پیش بینی می کنیم که میزان فروش دستگاه های پخش ویدئویی و کنسول های بازی در ایران از 1.6 میلیارد دلار در سال 2014 به 1.7  میلیارد دلار تا سال 2019 برسد. تقاضا در این بخش احتمالا ضعیف تر از همه بخش ها خواهد بود، که ناشی از اشباع بازار تلویزیون، فرسایش قیمت ها و کاهش فروش دوربین های دیجیتال خواهد بود که رشد ناشی از کاهش تحریم ها را خنثی خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش میزان فروش تلفن های همراه از 3.7 میلیارد دلار در سال 2014 به 4.7 میلیارد دلار در سال 2019 خواهد رسید. پیش بینی می شود بازار گوشی های همراه در نتیجه کاهش تحریم ها و رسمی شدن خرده فروشی که موجب تقویت رشد خواهد شد، عملکرد خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-01 09:36

افزودن دیدگاه جدید