کد مطلب: 

180166
قائم مقام وزیر کار در مراسم ارتقاء پروانه‌ی رایتل به نسل چهارم:

دیتای مصرفی دنیا تا سال 2020 به میزان هشت برابر افزایش می‌یابد/ پیش بینی می‌شود 5G تا سال 2025 به ایران وارد شود

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ارائه‌ی خدمات باند پهن توسط اپراتورها، تاکید کرد: تا سال 2020 دیتای مصرفی دنیا تا هشت برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.
دیتای مصرفی دنیا تا سال 2020 به میزان هشت برابر افزایش می‌یابد/ پیش بینی می‌شود 5G تا سال 2025 به ایران وارد شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، در مراسم رونمایی از ارتقاء پروانه‌ی شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل چهارم، با اشاره به اینکه در این مراسم اپراتور سوم کشور با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، پروانه خود را ارتقا داده است، اظهار داشت: در جریان توسعه هر کشوری قطعاً زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نقش مؤثری دارد.

وی افزود: قطعاً بدون چنین زیرساخت‌هایی هیچ‌گونه پیشرفتی در زمینه‌ اقتصادی متصوّر نیست، بنابراین یکی از مظاهر صنعتی شدن، ایجاد زیرساخت‌های شبکه‌ای فناوری اطلاعات است.

فیروزآبادی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم‌اکنون در چهار حوزه به مردم خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: برقراری ارتباط، خدمت‌رسانی، اطلاع‌رسانی و سرگرمی در چهار حوزه نقش اساسی ایفا می‌کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین معضلات بخش ارتباطی کشور را کمبود محتوای مفید اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون کشور در حوزه سرگرمی و اطلاع‌رسانی با چالش مواجه است که در این زمینه باید اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

وی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است و امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد.

فیروزآبادی مهم‌ترین ویژگی ارتقای نسل چهارم کشور را کاهش شکاف دیجیتالی عنوان کرد و گفت: شکاف ایجادشده به لحاظ توسعه شهر و روستا توسط چنین ویژگی و ارتقای پروانه اپراتور سوم کشور مؤثر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند از یک تا 2 مگابیت تا سال 2020، باید به 30 تا 100 مگا برسد، تأکید کرد: نسل پنجم تلفن همراه در سال 2020 اجرایی شده و انتظار می‌رود تا سال 2025 اقتصادی شده و وارد ایران شود.

فیروزآبادی همچنین با بیان اینکه از نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صنعت آی تی که یکی از صنایع کارآفرین تلقی می‌شود، افزود: افزایش 10 درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت آی تی منجر به رشد 0.75 تا 1.5 درصدی اقتصاد می‌شود، گفت: این نوع سرمایه‌گذاری‌ها در نهایت منجر به کاهش میزان بیکاری تا 1.5 درصد می‌شود. به عبارت دیگر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد اشتغال نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به آماری درخصوص میزان اشتغال ایجادشده توسط سومین اپراتور ارتباطی کشور، خاطرنشان کرد: رایتل 10 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است که علاوه بر آن 140 شرکت خدمات خود را از طریق این اپراتور ارائه می‌کنند.

وی، گفت: رایتل با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای کشور خدمات آموزش مهارتی را ارائه می‌دهد، همچنین رایتل با کمک وزارت ارشاد توانسته است به 35 هزار نفر دیپلم مهارتی ارائه کند.

فیروزآبادی با اشاره به ارائه‌ی خدمات باند پهن توسط اپراتورها، تاکید کرد: تا سال 2020 دیتای مصرفی دنیا تا هشت برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-31 15:21

افزودن دیدگاه جدید