کد مطلب: 

180123
واعظی در دیدار با اساتید گروه مخابرات دانشگاه صنعتی شریف:

در دولت گذشته نگاه فانتزی به حوزه‌ی ICT وجود داشت/ باید انتظارات ICT از سوی صاحب نظران بر مبنای شرایط جامعه باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با هفته دولت و در راستای اجرای سیاست درهای باز، با اساتید گروه مخابرات دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف دیدار کرد.
در دولت گذشته نگاه فانتزی به حوزه‌ی ICT وجود داشت/ باید انتظارات ICT از سوی صاحب نظران بر مبنای شرایط جامعه باشد

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در این دیدار با بیان اینکه از دوران دانشجویی خود به بیان ایده های نو، توسط اساتید برجسته اعتقاد داشته ام، افزود: وزارت ارتباطات پذیرای ایده های نو درحوزه ICT و هموار کردن مسیر، در جهت عملیاتی شدن این ایده ها است.

وی بر اهمیت ICT در افزایش بهره وری در همه حرفه ها، بخش های دولتی و خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت امروز صنعت مخابرات، در کشور، مطلوب نیست.

واعظی تغییر نگرش در استفاده از تولیدات داخلی در بخش ICT کشور را ضروری برشمرد و گفت: از ابتدای فعالیتم در این وزارتخانه، بر استفاده از تولید داخلی در وزارت ارتباطات تاکید داشته ام و در این وزارتخانه، با به کارگیری محصولاتی که مشابه آن در داخل وجود دارد، برخورد می کنم.

وی اظهار کرد: متأسفانه در دولت گذشته نگاه فانتزی به ارتباطات وجود داشت و شاید بتوان گفت در سالهای گذشته، اعتقادی به گسترش این عرصه وجود نداشت.

واعظی با بیان اینکه باید انتظارات و ایده های ICT از سوی صاحب نظران بر مبنای شرایط جامعه و کشور مطرح شود، افزود: خوشبختانه در وزارت ارتباطات وام وجوه اداره شده با بودجه 120 میلیاردی در جهت کمک به تحقیق، پژوهش و حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده که می تواند یاری رسان بخش توسعه ای صنعت ICT در کشور باشد.

در این دیدار اساتید دانشگاه صنعتی شریف به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

از جمله پیشنهادات ارائه شده در این نشست، تعریف بودجه مشخص در مرکز پژوهشگاه ارتباطات برای ساخت محصولات داخلی و حمایت از R&D عنوان شد.

این دیدار به دعوت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور وزیر ارتباطات و اساتید گروه مخابرات دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-29 14:27

دیدگاه‌ها

تصویر ابدی
سلام متاسفانه شما نقدهای مخاطبین را به وزارت مخابرات منتشر نمی کنید!! این اولا حالا اگر واقعا تعهد رسانه ای دارید به آقای وزیر بفرمائید عطار باید خود ببوید نه این که با نفی قبلی ها بخواهد خود را اثبات کند! بفرمائید در بخشهای مختلف اجرائی فنی تحقیقاتی تجارت بخش کار خود را با قبلی ها مقایسه کنید تا مردم ببینند چه اتفاق شایانی بعد ار دو سال رخ داده است؟ همین درآمد واحده ای که با فعالیت قبلی ها انجام و شما مفت به نام خودتان کردید یا درآمد دولت از خصوصی سازی مخابرات و سایر اپراتورها و بخش خصوصی حاصل زحمات قبلی هاست! آقای وزیر فانتزی بودن به کارهای دکوری فناوری اطلاعات شما بیشتر می ماند که شعارش را می دهید و کسی تاکنون اثر مفیدی از آن ندیده است! در آخر به به و چه چه اطرافیان تان واقعیت را از بین نخواهد برد و آیندگان قضاوت خواهند کرد!!
ارسال شده توسط ابدی در 08 شهريور 94 - 16:51

افزودن دیدگاه جدید