کد مطلب: 

180122
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

پایش طیف فرکانسی، امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی را بیش از پیش فراهم کرده است

رئیس رگولاتوری، گفت: پایش طیف فرکانسی، امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی را بیش از پیش برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی فراهم کرده و دستیابی رگولاتوری به اهداف حاکمیتی در فضای فرکانسی کشور را تسهیل می‌کند.
پایش طیف فرکانسی، امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی را بیش از پیش فراهم کرده است

به گزارش سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان در مراسم راه اندازی مرکز پایش و کنترل فضای فرکانسی منطقه شمال غرب کشور، حفاظت از مرزهای الکترونیکی را در دریا، زمین و فضا از جمله اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای مراقبت از فضای فرکانسی کشور و جلوگیری از ورود فرکانس های ناپاک و بدون مجوز و اعمال حاکمیت در این فضا، نیازمند مرکز مدیریت فضای فرکانسی هستیم.

وی گفت: افتتاح این سایت‌ها در قالب طرح جامع مانیتورینگ در سراسر کشور انجام شده و در طی آن سایتهای مانیتورینگ سرویسهای رادیوئی و فناوری اطلاعات شش استان در شهرهای شهرکرد، اراک، قزوین، خرم‌آباد، لاهیجان و همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: با احداث سایت‌های مانیتورینگ در این شهرها، امکان دریافت سیگنال از تمامی منابع موجود در باندهای UHF، VHF، MF، LF و SHF ایجاد شده و رگولاتوری قادر خواهد شد بر پارامترهای ذکر شده در پروانه‌های صادره و طیف فرکانسی در این باندها به صورت بر خط، کنترل و نظارت داشته باشد.

وی نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات، کاهش هزینه‌های تردد مامورین برای بازرسیهای مکرر از نزدیک، امکان مرور و تحلیل وضعیت ارائه خدمت اپراتورها در بازه‌های زمانی مختلف، کشف سریع تخلف، نظارت بر رعایت حقوق مشترکین (SLA) در ارائه سطح خدمات توسط اپراتورها و رسیدگی به شکایات دارندگان پروانه از یکدیگر و همینطور پاسخگوئی درست و سریع به شکایات مردم را از مزایای راه اندازی سایتهای پایش عنوان کرد.

عمیدیان با اشاره به اینکه استقرار سایتهای جهت‌یاب، امکان تعیین موقعیت فرستنده‌های غیرمجاز و منابع تداخل را در باندهای فرکانسی VHF از ۳۰ مگاهرتز تا ۳۰۰ مگاهرتز و UHF از ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳ گیگاهرتز فراهم می‌کند، گفت: از سه سال گذشته با اجرای طرح جامع مانیتورینگ در کشور تعداد ۱۸ سایت مانیتورینگ و  جهت‌یاب و ۱۳ سامانه سیار و نیمه سیار پایش در مناطق مختلف کشور افتتاح شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره محدوده طیف و پوشش جغرافیائی پایش اظهار کرد: با اجرای طرح جامع مانیتورینگ امکان پایش باند فرکانسی از ۱۸ گیگاهرتز به ۱۱۰ گیگاهرتز در چهار ماهه نخست امسال رسیده و پوشش جغرافیائی ایجاد شده توسط این سامانه ‌‌ها از ۳۷ درصد به ۵۳ درصد جغرافیای کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اجرائی شدن پروژه سایت‌های مانیتورینگ و جهت‌یاب به منظور حمایت از تولید داخل، با استفاده از توان شرکتهای داخلی انجام شده، گفت: پایش طیف فرکانسی، امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی را بیش از پیش برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی فراهم کرده و دستیابی رگولاتوری به اهداف حاکمیتی در فضای فرکانسی کشور را تسهیل می‌کند.

وی سالم سازی طیف فرکانس را در جهت ایجاد امنیت کشور و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری برشمرد و گفت: هم اکنون مانیتورینگ فضای فرکانسی در ۹ منطقه کشور انجام می شود.

وی قدرت مانیتورینگ باند فرکانسی را نیز ۱۱۰ گیگا هرتز عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ سامانه مانیتورینگ و ۱۳ سامانه جهت یاب در حوزه فضای فرکانسی در کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به راه اندازی مرکز نظارت از نزدیک فضای فرکانسی کشور، گفت: کشف سریع تخلفات مرتبط با این حوزه و رسیدگی به شکایات مشترکان به دستگاه های نظارتی توسط سیستم هوشمند و برخورد قانونی با متخلفان از جمله دستاوردهای این پروژه خواهد بود.

عمیدیان با بیان اینکه برخی برای مخدوش کردن چهره کشور، طیف فرکانسی ناپاک وارد کشور می کنند، گفت: در این راستا استقرار سایت های جهت یاب و کشف منابع تداخل فضای فرکانسی از ۳۰ مگاهرتز تا ۳ گیگاهرتز با راه اندازی این مرکز مانیتورینگ فراهم شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: با اجرای این پروژه امکان تحقق مرزبانی الکترونیکی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-29 14:21

افزودن دیدگاه جدید