کد مطلب: 

180120
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، خبر داد:

هزینه کرد اعتبارات وزارت ارتباطات با نظارت مرکز ملی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: طی نامه ای به دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شد که اعتباراتی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص داده می شود با نظارت مرکز ملی فضای مجازی باشد.
هزینه کرد اعتبارات وزارت ارتباطات با نظارت مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش سیتنا، محمدحسن انتظاری در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه سال 94 مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه هایی که درحوزه فضایی مجازی فعالیت می کنند باید در هزینه کرد اعتبارات، سیاست های شورای عالی فضای مجازی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این صورت، اعتبارات در جای مناسب خود و با نظارت تخصصی هزینه می شود، اظهارکرد: این موضوع علاوه برمصوبه مجلس شورای اسلامی در حکم مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی نیز تصریح شده است.

** راه اندازی مرکز رصد فضای مجازی کشور

رئیس مرکزملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز رصد (مانیتورینگ) فضای مجازی کشور در برنامه ها دیده شده است، گفت:طرح کلی این مرکز به زودی آماده می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح این موضوع باید تدوین تا زمان دقیق راه اندازی آن مشخص شود، اظهار کرد:برای راه اندازی این مرکز ضرورتی به گرفتن مصوبه از شورای عالی فضای مجازی نیست ولی قطعا موضوع را به شورا گزارش می کنیم.

*** تاخیر جدی در اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات

انتظاری ضمن انتقاد از روند اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: تاخیر جدی در اجرای شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و باید فکر عاجلی در این زمینه اتقاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد اجرای طرح شبکه ملی را در صورتی که وزارت ارتباطات و اطلاعات نخواهد انجام دهد به مجموعه دیگری بسپاریم افزود:بطور جدی در این مورد فکر می کنیم.

انتظاری با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات را از زاویه مصوبه شورای عالی مجازی نگاه می کنیم، گفت: در آن مصوبه 6 الزام اصلی وجود دارد که همه آنها یاید با هم دیده شود.

وی تاکید کرد:مدیریت مستقل شبکه ملی اطلاعات معنی اش داشتن سرور نیست؛ مدیریت شبکه ملی اطلاعات باید در داخل کشور باشد و ترافیک که در داخل تولید در داخل نیز گردش پیدا کند.

انتظاری با اشاره به اینکه گزارش نظارتی به رییس جمهور و سایر روسای قوا ارائه کرده ایم، گفت:در این گزارش تاکید شد که اگر در اجرای شبکه ملی اطلاعات تاخیر صورت گیرد برای کشور خسارت های بسیار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-29 14:06

افزودن دیدگاه جدید