کد مطلب: 

180079
دکتر واعظی در جلسه‌ی شورای اداری قزوین:

33 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کردیم

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همزمان با هفته دولت به استان قزوین سفر کرده است ضمن افتتاح چند طرح و پروژه ارتباطی و مخابراتی در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد.
33 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کردیم

به گزارش سیتنا، در جلسه شورای اداری که با تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین همراه بود، نماینده ولی فقیه استان، استاندار قزوین، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی حضور داشتند

دکتر واعظی ‌در بیاناتی که در این جلسه داشت، گفت: امسال دولت یازدهم به خود می‌بالد که توفیق نصیبش شده هفته دولت با دهه کرامت و ولات امام رضا (ع) همزمان شده است و از آن حضرت مدد می‌طلبیم که همراه این دولت باشد تا بتواند به اهدافی که مطالبات مردم است، دست یابد.

وی افزود: همواره شخصیت‌‌های این استان در کل کشور صاحب فکر و اندیشه و منشأ خدمات بزرگ بوده‌اند و امروز خرسندم که خداوند توفیق داد برنامه سفر را طوری تنظیم کنیم که هفته دولت در زادگاه شهید رجایی باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سال گذشته که به استان قزوین آمدیم شاهد مشکلات زیادی در استان بودیم و قول دادیم مساعدت لازم برای رفع مشکلات را داشته باشیم و امروز شاهد رفع مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین هستیم.

واعظی ادامه داد: قول دادیم به محض در اختیار قرار دادن زمین آمادگی داریم تا مرکز دیتاسنتر استان قزوین را راه‌اندازی کنیم اما زمین مورد نظر در اختیار ما قرار نگرفت، علی‌رغم این امر کارهای دیتاسنتر را انجام دادیم تا ان‌شاءالله در دهه فجر امسال افتتاح مرکز دیتاسنتر استان قزوین را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: آنچه شعار امسال مقام معظم رهبری برای همدلی و همزبانی است را امروز در مسئولان استان قزوین مشاهده کردم و جا دارد به مسئولان استان قزوین تبریک بگویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کلید رفع مشکلات کشور و توسعه‌ای آن در همدلی و همزبانی است، تصریح کرد: اگر همدل و همزبان باشیم می‌توانیم علی‌رغم تفاوت در دیدگاه‌ها، اهداف مشترکی داشته باشیم مانند راهپیمایی روز 22 بهمن که همه با یک هدف حرکت می‌کنند در یک راستا گام برداریم.

واعظی گفت: مردم بسیار خوبی در کشور داریم که بسیار نجیب و فهیم هستند و حیف است که از زمانی که در اختیار داریم برای ارائه بهترین خدمات به آنان استفاده نکنیم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های استان براساس آنچه قول داده بودیم آماده است تمام شاخص‌ها نسبت به سال گذشته حدود 4 برابر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر شبکه انتقال به 73 هزار E1 افزایش یافته است بنا داریم آن را به 227 هزار E1 افزایش دهیم و در مورد پهنای باند نیز چنین برنامه‌ای در دستور کار داریم.

واعظی اضافه کرد: آنچه برای دولت اهمیت دارد این است که نباید گرفتاری‌ها را در شهرها بیشتر کنیم. بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به روستاها و مناطق محروم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین دارای اینترنت شوند و سال بعد نیز روستاهای کمتر از 20 خانوار را به این اینترنت مجهز کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توجه به این نگاه ما آن است که استان قزوین باید از نظر زیرساختی قوی‌تر و معین استان‌های دیگر باشد بنابراین باید تمام زیرساخت‌ها و امکانات را در این استان داشته باشیم.

واعظی تصریح کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شوند ما به آنها کمک مالی می‌کنیم و حدود 33 میلیارد تومان تاکنون به شرکت‌های مختلف کمک کردیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه دهند.

وی گفت: اگر شرکت‌هایی در استان قزوین فعال هستند که فراخوان وزارتخانه را ندیده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: سیاست ما این است که اگر یک واحد توسط دولت سرمایه‌گذاری شود باید بستری فراهم کنیم 3  تا 4 برابر آن را بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-27 16:30

افزودن دیدگاه جدید