کد مطلب: 

180078
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

هزینه سالانه ۱۴۰میلیارد تومانی تبلیغات تلویزیونی همراه اول و ایرانسل

وزیر ارتباطات در پاسخ به خواسته نماینده صداوسیما برای سیگنال‌رسانی رایگان توسط وزارت ارتباطات گفت: صداوسیما محل تأمین اعتبار از جمله درآمد تبلیغات دارد و برای مثال همراه اول و ایرانسل هر یک سالانه مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی می‌پردازند.
هزینه سالانه ۱۴۰میلیارد تومانی تبلیغات تلویزیونی همراه اول و ایرانسل

محمود واعظی در مراسم افتتاح سایت‌های مانیتورینگ فرکانسی شمال غرب و غرب کشور در استان قزوین در پاسخ به گلایه نماینده سازمان صداوسیما درباره سیگنال‌رسانی تلویزیونی توسط وزارت ارتباطات اظهار داشت: وزارت ارتباطات اقدامات لازم را برای سیگنال‌رسانی تلویزیونی از طریق فیبر نوری انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: هم‌اکنون از طریق فیبر نوری و ارتباط زمینی سیگنال تلویزیونی به همه استان‌های کشور رسانده می‌شود که در نتیجه این امر ارائه 36 تصویر همزمان برای مثال از استان قزوین قابل انجام است.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان که دشمن تهدید می‌کرد ماهواره اینتل‌ست را قطع و از سیگنال‌رسانی تلویزیون ایران را جلوگیری خواهد کرد ایران با صرف هزینه زیاد با ماهواره عرب‌ست در یک نقطه مشترک سیگنال‌رسانی تلویزیونی را رزرو کرد که اگر آن زمان تهدید دشمن عملی می‌شد می‌توانستند سیگنال ملی تلویزیون را حتی قطع کنند.

واعظی گفت: اما اکنون دیگر این تهدید قابل اجرا نیست و از طریق نوری سیگنال تلویزیونی به همه استان‌های کشور رسانده است و در مرحله بعدی باید سیگنال‌رسانی در مراکز فرعی در داخل استان‌‌ها اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وظیفه وزارت ارتباطات است که آنچه امکانات دارد در اختیار صداوسیما قرار دهد اما صداوسیما نیز ردیف بودجه‌ای دارد و نباید از وزارت ارتباطات توقع خدمات رایگان داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنان که وزارت ارتباطات نیز در قبال خدماتی که از صداوسیما دریافت می‌کند به این سازمان هزینه می‌پردازد و علاوه بر این سازمان صداوسیما از محل تبلیغات تلویزیونی کسب درآمد می‌کند برای مثال همراه اول سالانه 70 میلیارد تومان خرج تبلیغات تلویزیونی می‌کند و ایرانسل نیز 70 میلیارد تومان در سال برای تبلیغات تلویزیونی خود هزینه می‌کند.

وی یادآور شد: در بودجه سال 93 وزارت ارتباطات 300 میلیارد تومان برای صداوسیما و انجام سیگنال‌رسانی تخصیص پیدا کرده که اطلاع ندارم این بودجه سازمان صداوسیما رسیده یا خیر و یا چه میزان از آن وصول شده است.

* اختصاص 1610 میلیارد تومان برای بودجه 93 وزارت ارتباطات

واعظی با اشاره به بودجه در اختیار وزارت ارتباطات گفت: سال گذشته قرار بود 4 هزار میلیارد تومان به وزارت ارتباطات تخصیص یابد که از این مبلغ 2500 میلیارد تومان برای ارائه مصوب شد و در 1500 میلیارد تومان باقی مانده هم دولت اعلام کرد که اعتبار کافی مالی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از 2500 میلیارد تومان بودجه مصوب نیز در نهایت مبلغ 1610 میلیارد تومان به وزارت ارتباطات داده شد که با وجود کاهش بودجه اما وزارت ارتباطات عملیات سیگنال‌رسانی صداوسیما را انجام داد زیرا به درستی این کار اعتقاد داشت.

* وزارت ارتباطات اعتبار دیتاسنتر قزوین را می‌پردازد/ افتتاح در 22 بهمن 94

وی همچنین در پاسخ به گلایه‌ معطل ماندن دیتاسنتر استان قزوین به دلیل نبود زمین گفت: با هماهنگی انجام شده با شرکت پست قرار است دیتاسنتر استان قزوین در زمین شرکت پست ساخته شود و با تأمین اعتبار لازم امیدواریم دیتاسنتر تا 22 بهمن 94 افتتاح شود.

* وزیر ارتباطات اختلال در بازی‌های آنلاین را رد کرد

واعظی برای حل مشکل اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار از طریق هماهنگی با شرکت مخابرات اظهار امیدواری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از اختصاص 33 میلیارد تومان از محل تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 94 خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اختلال‌های کاربران برای دسترسی به بازی‌های آنلاین گفت: وزارت ارتباطات برای جلوگیری از قاچاق ترافیک برخی دسترسی‌های شرکت‌های غیرمجاز ارائه دهنده اینترنت را مسدود کرده و به برخی دیگر اخطار داده است اما در زمینه پورت بازی‌های آنلاین محدودیتی ایجاد نکرده و بازی‌های آنلاین همچنان بدون اختلال در دسترس هستند.

واعظی اختلال بازی‌های رایانه‌های آنلاین را رد کرد و گفت: برخی از مشکلات به دلیل سرعت پایین دسترسی کاربران است که امکان انجام بازی آنلاین را فراهم نمی‌کند.

* وعده اجرای دوباره ریجیستر موبایل از مهرماه بدون اطلاع وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال فارس مبنی براینکه اخیراً اعلام شده که از مهرماه ریجیستر گوشی موبایل دوباره برقرار می‌شود و گمرک و اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ثبت گوشی‌های وارد شده از مبادی قانونی هستند، گفت: همواره این موضوع مطرح بوده که برای کاهش حجم قاچاق و ردیابی گوشی پس از سرقت امکان ریجیستر بتواند کمک‌کننده باشد اما از اینکه قرار است این طرح از مهرماه اجرایی شود تردید داریم و باید اطلاعات تکمیلی بیشتری برای پاسخ به این سؤال را از همکاران بگیرم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-27 16:25

افزودن دیدگاه جدید