کد مطلب: 

179997

درآمد 12 میلیاردی رگولاتوری از محل اعطای هر پروانه‌ی FCP

معاون وزیر ارتباطات از تعیین ارقامی مابین هشت تا 12 میلیارد تومان برای هر پروانه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد.
درآمد 12 میلیاردی رگولاتوری از محل اعطای هر پروانه‌ی FCP

به گزارش خبرنگار سیتنا، علی‌اصغر عمیدیان امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه اصول حاکم بر خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه در جمع خبرنگاران به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت و درباره درآمد سالانه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از محل صدور پروانه‌های ارتباطی اظهار کرد: تاییدیه‌هایی که از سوی سازمان صادر می‌شود معمولا هزینه‌ای ندارد، اما برای صدور پروانه در بخش‌هایی مانند FCP و غیره ارقام مذکور دریافت می‌شود که دریافت این ارقام به معنای درآمدزایی نیست، چرا که برای آنکه بتوانیم این حوزه را توسعه بخشیم، لازم است سرمایه‌گذاری کافی صورت بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه‌ی صحبت‌های خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که با اجرای طرح ترابرد‌پذیری هر مشترک برای نقل و انتقال بین اپراتورها ملزم به پرداخت چه هزینه‌ای می‌شود، توضیح داد: در فاز اول و آزمایشی این طرح هزینه‌ای برای نقل و انتقال کاربران میان اپراتورهای مختلف در نظر گرفته نشده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین اظهار کرد: البته هنوز هزینه‌های مربوط به زیرساخت و مخابرات در این حوزه محاسبه نشده و اگر بعدها هزینه‌ای به این بخش‌ها تحمیل شود و اینگونه مشاهده شود که خدمات گسترده و متنوع برای کاربر توجیه اقتصاد ندارد، شاید در آن زمان به فکر تعیین تعرفه‌ای برای این بخش بیفتیم.

عمیدیان همچنین به روند اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تقریبا یک سال و نیم از تعریف این پروژه تا انتخاب پیمانکار طول کشید که این روند در تمام مدت با حضور اپراتورها دنبال شد.

محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شده و در پاسخ به سوالی که در خصوص اعطای اعتبارنامه به پنج آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی اظهار کرد: درباره برندهای مختلف دنیا معمولا ما تست‌های مختلفی را انجام می‌دهیم تا کیفیت تجهیزاتی که وارد کشور می‌شود متناسب با استاندارد‌ها باشد.

وی ادامه داد: گاهی حتی برند‌های معروف دنیا پس از تست و بررسی مشخص می‌شود که کیفیت لازم را نداشته و استاندارد‌های مورد نظر بر آنها مورد توجه قرار نگرفته است. برهمین اساس سازمان تنظیم مقررات موظف است از مطابقت دستگاه‌هایی که وارد می‌شوند با استاندارد‌های مورد نظر اطمینان حاصل کند.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: این بررسی‌ها به شکل رندوم صورت می‌گیرد تا مشخص شود کیفیت محصولات قابل قبول است یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-23 16:35

افزودن دیدگاه جدید