کد مطلب: 

179996
مدیرعامل همراه اول:

مشترکین برنده‌ی واقعی ترابردپذیری هستند

مدیرعامل همراه اول برنده واقعی ترابردپذیری شماره ها را مشترکین تلفن همراه دانست.
مشترکین برنده‌ی واقعی ترابردپذیری هستند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور که در مراسم انعقاد تفاهم نامه اصول حاکم بر ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه سخن می گفت، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدوارم در این هفته ما نیز منشاء همدلی و خدمت به مردم باشیم و با آغاز پروژه ترابردپذیری شماره تلفن همراه، فضایی رقابتی شکل بگیرد که در نهایت مردم برنده واقعی آن هستند.
صدوقی با بیان اینکه همراه اول طی یکسال اخیر، حدود ۴۲۰۰سایت 3G نصب و راه اندازی کرده است افزود: در گذشته، معادل این تعداد آنتن، در چیزی  حدود ۹ سال یعنی از سال ۷۳ تا ۸۲ نصب شده بود و می بینیم که ما این حجم از توسعه را در کمتر از یکسال داشته ایم. در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم بزرگترین شبکه نسل ۳ تلفن همراه را در کشور داریم. هم اکنون در ۲۵۷ شهر مردم می توانند از خدمات نسل ۳ استفاده کنند.
وی گفت: گر چه امروزه بحث پوشش همچنان نقطه قوت محسوب می شود، لیکن کیفیت و تنوع سرویس نیز برای مردم بسیار مهم است.
صدوقی افزود: فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات به مشترکین همچنان ادامه دارد. زمانی همراه اول ۱۱ هزار مرکز خدمات به مشترکین داشت که امروز با راه اندازی سامانه «همراه من»، همه مشترکین می توانند بصورت غیرحضوری خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی انجام شده و ۲۷۰۰ میلیارد تومانی اپراتور اول در سال جاری، اظهار داشت: با سرمایه گذاری های انجام شده، امروز ما جوانترین شبکه کشور را دارا هستیم. در لایه Core و سوئیچ، شبکه طی دو سال اخیر کاملاً نوسازی شده است.
صدوقی در ادامه با بیان اینکه خبر خوشی برای مشترکین همراه اول دارد گفت: کار توسعه 3G روی باند ۹۰۰ شروع شده است.
وی افزود: با وجود رقبای خوبی که داریم سهم بازارمان بیش از ۶۰ درصد است و گرچه تحریم ها در بعضی موارد، چالش بزرگی بوده است، ولی برای ما دستاوردهای بزرگی هم درپی داشته است. در دوران تحریم، پس از خروج برخی وندورهای خارجی، از نیروهای داخلی جایگزین کردیم که حدود ۸۰ درصد صرفه جویی بدنبال داشت.
در ادامه مراسم، تفاهم نامه اصول حاکم بر ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه توسط مدیران عامل سه اپراتور تلفن همراه کشور امضاء شد.
در پایان مراسم نیز دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعطای پروانه 3G و 4G به اپراتورهای اول و دوم و امضاء تفاهم نامه رومینگ ملی در سال گذشته اظهار داشت: کارهای بزرگی طی یکسال اخیر انجام شده و امروز با امضاء تفاهم نامه ترابرپذیری شماره ها، کار بزرگ دیگری انجام شد. MNP کار سنگینی است که حدود ۱۵ ماه روی آن کار کارشناسی شده و قرار است تا ۱۰ ماه دیگر اجرایی شود. وزارت ارتباطات و اپراتورها چیزی در حدود ۶۴۰ میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده و یا خواهند کرد.
وی افزود: MNP در ۷۰ کشور انجام شده است و در صورت اجرا مردم می توانند سالی دو بار اپراتور خود را عوض کنند. به نظر من حاصل این پروژه بزرگ برنده شدن مردم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-23 16:22

افزودن دیدگاه جدید