کد مطلب: 

179976
با همت پژوهشگران دانشکده پست و مخابرات، صورت گرفت:

ایجاد امنیت بر بستر فیبرنوری زیردریایی با کاوشگر بصیر خلیج فارس

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، از ارائه‌ی جدیدترین ورژن روبات کاوشگر بصیر خلیج فارس با هدف پاسخگویی به نیازهای شبکه‌ی فیبرنوری زیردریایی کشور خبر داد.
ایجاد امنیت بر بستر فیبرنوری زیردریایی با کاوشگر بصیر خلیج فارس

دکتر وحید یزدانیان که در حاشیه‌ی اولین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی و دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران با خبرنگار سیتنا سخن می‌گفت، ضمن تشریح عملکرد روبات کاوشگر بصیر خلیج فارس، گفت: از آنجا که ارائه‌ی خدمات فیبرنوری در حوزه‌ی زیر دریا بسیار گران است و این خدمات از سال‌های پیش توسط شرکت‌های خارجی به ایران ارائه می‌شود، لذا تیمی از اساتید و دانشجویان دانشکده‌ی پست و مخابرات تحقیقات برای ارائه‌ی خدمت در این بخش را آغاز کردند و با تلاشی پنج ساله توانستند این روبات کاوشگر را که نمونه‌ی داخلی ندارد را عرضه و آماده‌ی بهره برداری کنند.

یزدانیان در خصوص موارد استفاده‌ی این کاوشگر، گفت: کاوشگر بصیر خلیج فارس با هدف استفاده در حوزه‌ی ICT ، نفت و گاز، تاسیسات زیر آب، محیط زیست، شیلات و پدافند غیرعامل طراحی و ارائه شد.

وی با تشریح عملکرد این کاوشگر در بخش ICT ، گفت: این کاوشگر انواع خدمات پیش از نصب، حین نصب و موارد مرتبط با نگهداری فیبرنوری بر بستر دریا را ارائه می‌دهد، همچنین حمایت پدافند غیرعامل از خطوط فیبر زیر دریا و جلوگیری از حملات مکانیکال سایبری از جمله موارد استفاده‌ی این کاوشگر است و در نهایت قطعی‌های فیبرنوری زیر دریایی کشور به حداقل خواهد رسید.

یزدانیان ضمن اشاره به برخی موارد پیگیری شده توسط این کاوشگر، به پیگیری خطوط تاسیسات زیر آب برای سازمان بنادر و ردگیری هواپیمای آموزشی تک موتوره در دریای خزر اشاره کرد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به دانش فنی و آزمایشگاه‌های تخصصی موجود در دانشکده، سیاست کلی ما حرکت در جهت رفع نیازهای تخصصی حوزه‌ی ICT در کشور است و در این راستا نمونه‌های اینچنینی همچون کاوشگر بصیر خلیج فارس را در آزمایشگاه‌های دانشکده تولید و برای عرضه به بخش صنعت آماده می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-22 11:22

افزودن دیدگاه جدید