کد مطلب: 

179927

آخرین وضعیت پرونده‌ی پارازیت‌ها

وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارنظر خود در خصوص وضعیت پارازیت‌ها اعلام کرد: گزارش بررسی وضعیت پارازیت‌ها همچنان در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.
آخرین وضعیت پرونده‌ی پارازیت‌ها

به گزارش سیتنا، محمود واعظی در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه خراسان، افزود: اما نتایج بررسی‌هایی که خارج از موضوع گزارش اصلی، توسط وزارت ارتباطات و با همکاری سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است، نشان می‌دهد که وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سال پیش با دستور رئیس‌جمهور کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها متشکل از نمایندگان نهادهای مختلفی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل و مقرر شد گزارش مستدلی در خصوص وضعیت پارازیت‌ها تهیه و به رئیس‌جمهور ارائه کند. بر این اساس به دنبال پیگیری‌های مستمر خراسان، اوایل سال گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار ما از ارائه این گزارش به رئیس‌جمهور و در نهایت ارائه آن در اواسط سال گذشته به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

اکنون با وجود گذشت بیش از دو سال از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها و نیز با وجود گذشت یک سال از ارائه این گزارش به شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص جزئیات محتوای این گزارش اعلام نشده و همچنان سوالات متعددی در این خصوص مطرح است و با وجود پیگیری‌های متعدد، این مهم که نتایج این گزارش منجر به اتخاذ چه تصمیماتی از سوی نهادهای تصمیم‌گیر خواهد شد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دکتر واعظی در این باره در گفت‌وگو با خراسان اعلام کرد: در بحث پارازیت‌ها آنچه به ما مربوط می‌شود، بررسی منظم وضعیت پارازیت‌ها به صورت رندوم و حتی نوبتی است که این کار در حال حاضر به صورت مستمر و منظم با هماهنگی سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ما سیستم متحرکی را طراحی کرده‌ایم که در نقاط مختلف، در حال رصد وضعیت موجود پارازیت‌هاست و گزارش‌های متعددی نیز در این زمینه تهیه و در کمیته مذکور بررسی شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بر اساس نتایج آخرین گزارش‌های دریافت شده، شدت پارازیت‌ها نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و به طور کلی وضعیت در مقایسه با گذشته بهبود زیادی پیدا کرده است.

واعظی در خصوص گزارش اصلی بررسی وضعیت پارازیت‌ها که به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود نیز گفت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از مراحل بررسی این گزارش در شورای عالی امنیت ملی ندارم چون در حیطه وظایف من هم نیست اما تا جایی که مطلع هستم، این گزارش در شورا همچنان در دست بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اعلام وصول سوال از وزیر بهداشت در مورد پارازیت‌ها و نگرانی‌های موجود در این زمینه در جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: جای نگرانی نیست بلکه گزارش‌هایی که تهیه کرده‌ایم حاکی از آن است که وضعیت بحرانی نیست و حتی وضع نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-19 13:31

افزودن دیدگاه جدید