کد مطلب: 

179821

کلاهبرداری به سبک پیش گویی و فال بینی

افراد کلاهبردار با ادعای توانایی پیش گویی آینده به شما نزدیک شده و ادعا می کنند که آینده خوبی در انتظار شما نیست و وضعیت دشواری در آینده برای شما پیش خواهد آمد. آنان به شما در ازاء دریافت مبالغی وعده دادن راه حل هایی برای حل این وضعیت دشوار می نمایند.
کلاهبرداری به سبک پیش گویی و فال بینی

به گزارش سیتنا به نقل از ایران هشدار، یکی از انواع کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی رونق زیادی گرفته است، کلاهبرداری هایی است که از طریق پیش گویی و فال بینی در این فضا اتفاق می افتد. برخی از سایت ها به منظور ایجاد سرگرمی لینک هایی را با عنوان فال به منظور به منظور بالا بردن بازدید خود و سرگرم کردن مخاطبانش بر روی سایتشان قرار داده اند که با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. کلاهبرداران با آگاهی از علاقه برخی مخاطبان خاص به این موضوعات از طریق پست الکترونیکی، تلفن و یا حتی ارتباط چهره به چهره با ادعای توانایی در پیشگویی وقایع آتی به افراد نزدیک شده و از این طریق به پول قربانیان و اطلاعات هویت آنان دست پیدا می کنند.
چگونه این کلاهبرداری انجام می شود؟
افراد کلاهبردار با ادعای توانایی پیش گویی آینده به شما نزدیک شده و ادعا می کنند که آینده خوبی در انتظار شما نیست و وضعیت دشواری در آینده برای شما پیش خواهد آمد. آنان به شما در ازاء دریافت مبالغی وعده دادن راه حل هایی برای حل این وضعیت دشوار می نمایند. این راه حل ها می تواند یک طلسم خوش بختی، حذف یک بدشانسی و یا نفرین از طریق دادن دعاهای خاص و یا برخی پیش گویی ها همانند دادن شماره ای که برنده قرعه کشی است، باشد. آن ها ادعا می کنند این راه حل ها، نه تنها تمام مشکلات پیش روی شما را حل خواهد کرد بلکه شما را در مسیر خوشبختی قرار خواهد داد و آینده روشنی را برای شما رقم خواهد زد. اگر افراد پیشنهاد آنان را نپذیرند، کلاهبرداران افراد را تهدید به خواندن طلسم بدشانسی و نفرین ابدی می کنند تا از طریق ایجاد ترس بتوانند به مبالغ درخواستیشان دست پیدا کنند.
این نوع کلاهبرداری نه تنها باعث از دست رفتن پول قربانیان می شود بلکه نام و اطلاعات شخصی کاربران را وارد لیست سایر کلاهبرداری ها نیز می نماید و از آن به بعد افراد پیام های کلاهبردارانه بیشتری همانند برنده شدن در قرعه کشی و غیره را نیز دریافت خواهند کرد. شگرد این کلاهبرداران برای به دست آوردن اعتماد قربانیان بیان اطلاعاتی در مورد مشخصات فردی و گذشته زندگی شخصی افراد است تا از این طریق بتوانند قربانیان را متقاعد کنند که پیش گویی آنان واقعی است و آنان توانایی ماوراءالطبیعی در پیش بینی حوادث آینده دارند.
به افرادی که تحت تأثیر اطلاعات مطرح شده توسط کلاهبرداران قرار می گیرند باید بگوییم، اطلاعاتی که آنان در مورد شما مطرح می کنند عمومی است و در مورد هر فردی می تواند درست باشد؛ آنان اطلاعاتی را به شما می گویند که شما قبلاً به آن ها اشاره کرده اید و یا آن ها را از منابع دیگری جمع آوری کرده اند، همانند اطلاعاتی که شما در سایت های شبکه های اجتماعی به اشتراک گزاشته اید.

برخی از نشانه های هشدار دهنده:

• ایمیل یا نامه ای دریافت می کنید که در آن فرد ارسال کننده ادعا می کند ، توانایی فوق العاده در پیش گویی دارد و بینش خاصی نیز به زندگی شما دارد.
• آن ها ممکن است ادعا کنند، شما نفرین شده هستید و یک طلسم بدشانسی در زندگیتان وجود دارد و می توانند راه حل برای حل مشکل شما ارائه دهند و یا اینکه برای حل مشکل شما را به افراد دیگری ارجاع دهند.
• به شما پیشنهاد یک طلسم خوش شانسی، راز رسیدن به یک ثروت فراوان و شماره هایی که شانس زیادی برای برنده شدن در قرعه کشی دارند، داده می شود.
به خاطر داشته باشید، هیچ فردی توانایی پیش گویی وقایع آینده را ندارد. تنها خداوند متعال است که از سرنوشت زندگی افراد آگاه است. اگر با چنین ایمیل ها و یا تماس هایی مواجه شدید که ادعای پیش گویی برای شما داشتند و یا ادعا کردند که یک نفرین و یا بدشانسی به دنبال شماست، از پاسخ دادن به آن ها خودداری کنید؛ زیرا پاسخ شما به آن ها شروع گرفتاری شما و قرار گرفتن نام شما در لیست سایر کلاهبرداری هاست. اگر چنین اشتباهی را مرتکب شده اید و فکر می کنید اطلاعات حسابتان در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته است با مؤسسه مالی یا بانکتان تماس بگیرید تا اقدامات امنیتی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-16 18:12

افزودن دیدگاه جدید