کد مطلب: 

179819

کلاهبرداری در قالب آگهی های استخدامی

در این نوع کلاهبرداری با وعده دست یابی به شغلی پر درآمد و با تلاش کم، موجودی بانکی و هویت شما را هدف گذاری می کنند.
کلاهبرداری در قالب آگهی های استخدامی

به گزارش سیتنا، شیوه انجام این کلاهبرداری به این صورت است که کلاهبرداران با ارسال ایمیل، نامه و یا تماس تلفنی به شما مشاغلی را پیشنهاد می دهند که نیاز به تلاش کم برای رسیدن به درآمد بالا دارد و یا پیشنهاد ارائه روش های تضمینی برای دست یابی به مبالغ زیاد پول را می دهند.
یا ممکن است به صورت اتفاقی در معرض فرصت های شغلی دروغین در وب سایت های آگهی های تبلیغاتی قرار بگیرید. برخی مشاغل ساده ای که به شما پیشنهاد می شود، عبارت است از چسباندن پاکت های هدیه، بسته بندی کالا که کالای مورد نظر باید از شرکت تهیه شود و در برخی موارد شما خود موظف به فروش این کالا می شوید و باید وجه کالا را به شرکت پرداخت نمائید و مواردی از این قبیل. در بیشتر مشاغل پیشنهاد شده درخواست وجه پیش پرداخت برای ارسال بسته های آغازین کار، محصولات شرکت یا برخی موارد مورد نیاز طرح کاری می شود. اگر شما این مبالغ را پرداخت کنید، کالایی دریافت نخواهید کرد و یا اگر هم دریافت کنید همان چیزی که انتظارش را داشته اید و یا وعده آن به شما داده شده است، نیست.
بعد از اتمام کارتان هم، کلاهبرداران از پرداخت کل دستمزد و یا بخشی از آن با این بهانه که طبق استاندارد مورد نظر و انتظارات آنان نیست، امتناع می کنند.
نوع دیگری از کلاهبرداری که در قالب آگهی های استخدامی صورت می گیرد اینگونه است که آن ها از شما درخواست می کنند پولی را از حساب بانکیتان برای شرکت های خارجی ارسال کنید و در ازاء آن درصد پورسانتی را برای این انتقال به شما پرداخت خواهند کرد. اگر جزئیات حساب بانکیتان را در اختیار آنان قرار دهید، از آن برای سرقت پول شما و یا ارتکاب سایر فعالیت های مجرمانه استفاده می کنند.

نشانه های هشدار دهنده:

• شما به صورت اتفاقی با یک آگهی تبلیغاتی مواجه می شوید یا ایمیل، نامه و تلفنی را دریافت می کنید که به شما پیشنهاد شغل یا درآمد تضمین شده را می دهد.
• در این پیام ادعا می شود که با تلاش کم و با استفاده از کامپیتر شخصی تان و یا با کار در منزل به مقادیر زیاد پول و یا درآمد تضمین شده دست پیدا خواهید کرد.
• این پیام فقط برای شما ارسال نشده است.
• در این پیام از شما خواسته می شود اطلاعات شخصیتان را در اختیار آنان قرار دهید یا هزینه ای را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شغل یا دریافت بسته های آغازین پرداخت نمائید.
• در این پیام آدرس محل وجود ندارد فقط آدرس ایمیل و صندوق پستی وجود دارد.
• از شما خواسته می شود به شخص دیگری پول انتقال دهید.

چگونه از خودتان در برابر این کلاهبرداری ها محافظت نکنید:

    به پیشنهادهای کاری یا فرصت های کار در منزل که بدون درخواستتان برایتان ارسال می شود، اعتماد نکنید به ویژه آن هایی که پیشنهاد درآمد تضمینی را می دهند و یا شما را ملزم به پیش پرداخت هزینه هایی می نمایند.
      اگر شغلی مستلزم تولید یا فروش نوع مشخصی از کالا و خدمات است، بررسی کنید که آیا برای آن بازار وجود دارد یا خیر.
      درخواست یک منبع برای تحقیق از اشخاص دیگری کنید که قبلاً این کار را انجام داده اند و یا محصول را استفاده کرده اند و تلاش کنید که حتماً با این افراد صحبت کنید.
      با کارفرما یا شرکتی که آدرس برای مراجعه ندارند معامله نکنید؛ زیرا برقراری تماس و مبادله با آن ها دشوار خواهد بود.
      از توافق با افرادی که تقاضای وجه پیش پرداخت از طریقه حواله پولی، انتقال الکترونیکی، انتقال ارز بین المللی، کارت پولی یا ارز مجازی دارند، خودداری کنید. بازیابی پول هایی که به این طریق ارسال می شوند دشوار است.
      هرگز با انتقال پول به افراد دیگر موافقت نکنید، این عمل پولشویی است و یک اقدام مجرمانه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-16 18:05

افزودن دیدگاه جدید