کد مطلب: 

179808
وزیر ارتباطات در استان خراسان جنوبی، خبر داد:

اعطای پروانه‌‌ی ارتباطات ثابت به واجدین شرایط در هفته‌ی دولت/ نظارت جامع رگولاتوری بر فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت

وزیر ارتباطات، با تاکید بر این که دولت بنا ندارد همه کارها را خود تصدی گری کند، اظهار داشت: ما پهنای باند مورد نیاز بخش خصوصی را به هر میزان که بخواهند در اختیار قرار می دهیم، از این رو واگذاری اینترنت به کاربر نهایی بر عهده بخش خصوصی می باشد، که برخی رسانه ها موضوع را به گونه ای دیگر منعکس کردند.
اعطای پروانه‌‌ی ارتباطات ثابت به واجدین شرایط در هفته‌ی دولت/ نظارت جامع رگولاتوری بر فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در حاشیه افتتاح پروژه های ارتباطی در استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش نظارتی وزارت ارتباطات از طریق سازمان تنظیم مقررات، در زمینه کم فروشی اینترنت، گفت: معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات به عنوان مسوول این بخش در استانهای مختلف نماینده دارد و بر فعالیت شرکت هایی که اینترنت به مردم واگذار می کنند، نظارت جامع و کاملی دارد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود به اهداف سفر به این استان پرداخت و خاطرنشان کرد: بررسی مسائلی موجود و بهره برداری از پروژه های زیرساختی استان از آن جمله است.

وی گسترش زیرساخت های ICT  موجب گسترش خدمات در استانها برشمرد و گفت: زیرساخت ها باعث توسعه شده، کمک می کند فعالیت بخش های مختلف با سرعت بیتشری به پیش برود.

دکتر واعظی برنامه سال 93  را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود 1350 میلیارد ریال در زیرساخت های این بخش در استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد. تا پایان سال 94 هم 1050 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.  

وی افزود: در این مدت، بیش از 950 کیلومتر فیبرنوری در استان کشیده شد و به 88 روستا اینترنت ارایه گشت. همچنین پهنای باند استان افزایش یافت.

وزیر ارتباطات با اشاره به  برخورداری سه شهر بیرجند، طبس و قائن از نسل 3 تلفن همراه، گفت: بنا داریم نسل سوم در شهرهای بیشتری ارایه شود و سپس نسل 4 هم انجام گردد.

وی همچنین از تاسیس مرکز پالایش ملی شرق کشور در بیرجند تا سال آینده خبر داد و اضافه کرد: بخش هایی که نیازمند فیبرنوری هستند در شهرهای مختلف در برنامه قرار دارد.

دکتر واعظی در ادامه از صدور چندین پروانه در هفته دولت خبر داد و افزود: با توجه به ثبت نام حدود 28 شرکت در ارتباط با ارتباطات ثابت، مدارک ارسالی مورد برررسی قرار گرفته و پس از پایان بررسی به تعدادی از این شرکت ها در هفته دولت پروانه داده می شود که تحولی جدید در عرصه کسب و کار و خدمت در حوزه ثابت است.

وی از تقاضای 51 شرکت و اپراتور در حوزه اپراتور مجازی تلفن همراه خبر داد و گفت: مدارک متقاضیان در دست بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک به معرفی این اپراتورها هم بپردازیم.

دکتر واعظی در عین حال تعدد شرکت ها را موجب ایجاد رقابت و در نهایت بهبود کیفیت خدمات برشمرد و گفت: از سوی دیگر این اتفاق باعث کاهش تعرفه ها و رضایت مشترکان می شود که سیاست این وزارتخانه بر آن نهاده شده و به جد این هدف دنبال می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-16 16:36

افزودن دیدگاه جدید