کد مطلب: 

17955

واعظی، تاکید کرد: حضور وزارت ارتباطات در امور حاکمیتی ICT و اجتناب از تصدی‎گری

واعظی، تاکید کرد: حضور وزارت ارتباطات در امور حاکمیتی ICT و اجتناب از تصدی‎گری

وزیر ارتباطات ایجاد همبستگی ملی را یک اصل در دولت یازدهم خواند و تاکید کرد: دولت با هر گونه قانون گریزی مخالف بوده و همواره به دنبال همبستگی با سایر اجزای نظام است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی در ششمین نشست مشترک مدیران کل وزارتی و روسای سازمان ها و نهاد ها در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: هماهنگی در میان مدیران را در عرصه های مختلف نظام ارزشمند می دانم  و از آنجایی که در اساس مدیران اجرایی درصد بسیاری از کارها را بر دوش دارند حس همدلی  و احساس یگانگی میان مدیران اجرایی  در عرصه های مختلف بسیاری در تسهیل روند انجام کارها موثر خواهد بود.

وی گفت: هر مسوولی در هر جایگاهی باید اهداف دولت و نظام را به خوبی شناخته و اشراف کامل نسبت به مسایل سیاسی؛ اقتصادی و بین المللی داشته  و بر این اساس فعالیت های خود را ادامه دهد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص سیاست های کلان دولت  تدبیر و امید با بیان این که مسایل معیشتی و رفاهی از اولویت های دولت تدبیر و امید است خاطر نشان کرد: دولت بر همین اساس در تلاش برای کاهش نرخ تورم و خارج شدن رکود اقتصادی و اشتغال زایی  بوده و ما نیز به متناسب آن موظف هستیم طبق اهداف دولت برنامه ریزی  و فعالیت کنیم.

 

واعظی همچنین  اجرای حقوق شهروندی را به عنوان یکی از قوانین  ذکر شده در قانون اساسی به عنوان  اصلی دیگر در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: شان مردم ایران زندگی در رفاه اقتصادی و اجتماعی است و کشور ما با داشتن ذخایر غنی و نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه هر ملتی است ، می تواند به این هدف دست یابد.

 

واعظی  با بیان این که افق نظام جمهوری اسلامی در چشم انداز بیست ساله به طور شفاف ترسیم شده است ، تصریح کرد: پیاده سازی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 20 ساله  و رسیدن به کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی مشی اصلی دولت و دو قوه دیگر است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص فعالیت های دولت  یازدهم در عرصه های بین المللی به ارتقا جایگاه ایران در میان سایر دولت ها و ملت ها اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که مذاکات طرف های ایران با 6 کشور قدرت جهانی نشان دهنده جایگاه این کشور بوده وروند آن  می تواند در بهبود روابط اقتصادی کشور موثر واقع شود.

 

واعظی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص بخشی از  اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات، پیاده سازی دولت الکترونیکی و صیانت فرهنگی و اجتماعی از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات تنها در فعالیت های حاکمیتی در عرصه ICT وارد شده و از هرگونه تصدی گری اجتناب می کند و سرمایه های خود را در امور دیر بازده ای که بخش خصوصی تمایل به وارد شدن به آن عرصه را ندارند صرف کرده است.

 

وی در ادامه فناوری اطلاعات و ارتباطات را پیشران توسعه خواند و گفت: جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای دولت و سایر ارگان ها ثابت شده است و این امر می تواند باعث ارتقا  حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور شود.

 

وی همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات را توانمند ساز سایر حوزه ها دانست و در خصوص افزایش جایگاه  پژوهش و تحقیق در  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول یک سال گذشته، گفت:

ما به دنبال بومی سازی فناوری در کشور و استفاده از توان و ظرفیت های داخلی هستیم و بر همین اساس سهم بودجه تحقیق و پژوهش را افزایش داده و به 120 میلیارد تومان در سال جاری رسانده ایم ضمن این که به بحش صادرات محصولات  نیز توجه خواهیم داشت.

 

وی در ارتباط با موضوع اشتغال زایی در میان  جوانان گفت: با راه اندازی نهضت تولید محتوا و  نرم افزار های کاربردی  هستیم که علاوه بر این که با  سرمایه گذاری بسیار کمی امکان پذیر است می تواند باعث اشتغال زایی نیز شود.

 

وی افزود: با آغاز فعالیت چند شبکه اجتماعی و اپلیکشن ها ی داخلی شاهد استقبال جوانان  ایرانی ومسلمانان در  خارج از کشور بوده ایم به طوری که یکی از اپلیکشن های داخلی که به تازگی راه اندازی شده توانسته  کاربران از سایر کشورهای دنیا جذب کند.

 

وزیر ارتباطات در پایان اظهار امید واری کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتواند همگام با سیاست های نظام و دولت در رسیدن به توسعه پایدار در  کشور گام موثری بردارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-27 23:09

افزودن دیدگاه جدید