کد مطلب: 

179516

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت (+تصاویر)

مجله آمریکایی «تایم» فهرستی از ثروتمندترین 10 شخصیت در تاریخ بشریت منتشر کرد که در آن نام‌هایی همچون چنگیز خان و استالین درج شده است.
ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت (+تصاویر)

به نوشته سیتنا به نقل از مجله تایم، ثروت «مانسا موسی» حاکم مالی که در دوره قرون وسطی، بزرگترین تولید کننده طلای جهان بود را به سختی می توان برآورد کرد. او در پله نخست این فهرست قرار دارد.

اوکتاویان اوگستوس موسس امپراتوری روم در مرتبه دوم قرار دارد. دانشمندان علوم اقتصادی ثروت این امپراتور را حدود 4.6 ترلیون دلار آمریکا با ارزش کنونی برآورد کرده اند.

در مرتبه سوم، چِن تسونگ امپراتور چین قرار دارد؛ رهبر بزرگترین قدرت اقتصادی جهان که در قرن یازدهم، 30درصد از کل تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده بود.

به گزارش سیتنا، در مرتبه چهارم، اکبر شاه اول، امپراتور مغولی هندوستان قرار دارد. امپراتوری او در قرن شانزدهم یک چهارم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می داد.

جوزف استالین رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی، که بزرگترین اقتصاد جهان را رهبری می کرد، در مرتبه پنجم این فهرست قرار دارد. «تایم» نوشته که ثروت اتحاد جماهیر شوروی، ملک خاص او نبود اما او می توانست به طور شخصی در ثروت هنگفت این کشور دخل و تصرف کند.

جان پی مورگان صاحب شرکت US Steel با ثروتی بالغ بر 372 میلیارد دلار به نرخ کنونی، در مرتبه ششم این جدول قرار گرفته است.

اما در پله هفتم، جان راکفلر بنیانگذار شرکت آمریکایی «استاندارد اویل» ایستاده است. ثروت او به نرخ کنونی دلار، 341 میلیارد دلار برآورد می شود.

به گزارش سیتنا، آلان اوبران شوالیه اقلیم برایتون در بریتانیا، مرتبه هشتم این جدول را به خود اختصاص داده است. ثروت او هنگام مرگش در سال 1093 حدود 7 درصد تولید ناخالص ملی بریتانیا یا معادل 194 میلیارد دلار به نرخ کنونی، برآورد می شد.

بیل گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت که ثروتمندترین مرد جهان در عصر حاضر است، با ثروتی بالغ بر 78.9 میلیارد دلار، روی پله نهم این فهرست ایستاده است.

اما چنگیز خان بنیانگذار امپراتوری مغولستان که موفقترین فرمانده نظامی در تاریخ به شمار می آید، دهمین پله از این فهرست را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-08 02:13

افزودن دیدگاه جدید