کد مطلب: 

179510

همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری 94 برگزار شد

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: فضیلت کسب علم و دانش بالاتر از عباداتی است که ما به جا می آوریم. جامعه خیرین موفق شده 35درصد از مدارس کل کشور را احداث کند.
همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری 94 برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیتنا محمدرضاحافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در همایش علمی نخبگان و جشن تجلیل از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 94 که در مرکز همایش های صداوسیما به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) و با حضور مسئولان و استادنی از دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علم صنعت و تفرش، خیرین مدرسه ساز کشور و برخی چهره های ماندگار، برگزار شد گفت: بیش از 600هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و خیرینی نیز در خارج از کشور داریم که از این امر مهم حمایت می کنند.
وی تاکید کرد: فضیلت دانش و کسب علم به گونه ای است که بالاترین عبادات شمرده می شود چون با علم و دانش می توان داروی سرطانی را کشف کرد و جان هزاران انسان را نجات داد.
حافظی با تاکید بر اینکه افتخار می کنم خدمتگذار خیرین مدرسه ساز در کشور هستیم، با اشاره به دیداری که به همراه کاظم قلم چی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار عنوان کردند که بعد از انقلاب اسلامی ، جامعه خیرین، پدیده مبارکی است که در کشور به وجود آمده که باید قدر آن را دانسته و شکرگذار باشیم .
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور همچنین خطاب به قلم چی گفت: حرکتی که شما در کشور آغاز کردید حرکتی افتخار آفرین بوده که جهان نیز در این امر متحیر مانده است و این حرکتی در جهت انسان سازی و سازندگی است.
حافظی به رتبه های برتر حاضر در همایش تجلیل از نخبگان گفت: شما افرادی هستید که مدیران شایسته کشور خواهید بود و مسوولیت آینده برعهده شماست و اگر جامعه خیرین موفق شده 35درصد از مدارس کل کشور را احداث کند این افتخاری است که شما آن را توسعه می دهید.
همچنین کاظم قلم چی، متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در این همایش گفت: کنکور سراسری که در ایران برگزار می شود در دانشگاههای برتر برخی کشورها نیز با همین کیفیت برگزار می شود که از آن جمله می توان به ژاپن ،کره جنوبی،چین،ترکیه، یونان و حتی آمریکا اشاره کرد .
وی با اشاره به نقش مهم اولیای رتبه های برتر سراسر کشور اظهار کرد: به جرات می توان گفت نقش اولیا از نقش معلم و مدرسه نیز بیشتر است چون فضایی آرام و مناسب را برای درس خواندن فرزندان خود مهیا می کنند.
وی ادامه داد: در روز چهاردهم مردادماه مراسمی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار کردیم که طی آن از پدران و مادران رتبه های برتر تک رقمی کنکور امسال تقدیر شد آنها به درستی قهرمانان واقعی در این عرصه هستند.
کاظم قلم‌چی خیر مدرسه ساز ، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امسال رشد عیار علمی اولیای رتبه های برتر را شاهد بودیم تاکید کرد: عدالت آموزشی از مهم ترین اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم و دانش آموزی نباید به دلیل مشکل مالی از این عرصه جا بماند.
وی از همکاری سازمان ها، دستگاههای مربوطه و افرادی که در این عرصه یاری رسانده و حمایت می کنند تقدیر و تشکر کرد.
بنابراین گزارش، در این همایش از 16 رتبه برتر نابینا با حضور مسئولان تقدیر به عمل آمد.
حضور رتبه های برتر که با شرایط ویژه به موفقیت دست یافتند از ویژگی های همایش امسال بود: دانش آموزی که با غلبه بر سرطان خون توانسته رتبه 525 کنکور ریاضی را کسب کند، دانش آموزی که در یک تصادف دست راست خود را از دست می دهد و یاد می گیرد که با دست چپ کار کند و در کنکور 94 توانسته رتبه 4 را در رشته انسانی کسب کند، و دانش آموزی از منطقه‌ دشتیاری که موفق به کسب رتبه 30 کنکور سراسری در رشته انسانی شده است، پیام این رتبه های برتر این است که همه دانش آموزان می توانند موفق شوند حتی اگر در شرایط سخت باشند.
همچنین در این مراسم عنوان شد که هر ساله خدمات بنیاد قلم چی برای افراد نابینا و کم بینا توسعه می یابد و در این راستا دانش آموزان استثنایی در کلیه مقاطع در سراسر کشور به صورت رایگان از آزمون های بنیاد استفاده می کنند و کتاب های مورد نیاز دانش آموزان نیز به صورت سی دی و دی وی دی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان مربوطه قرار داده می شود.
در این همایش با حضور مسئولانی از آموزش و پرورش شهر تهران، اوقاف ، بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نخبگان و فرهیختگان، اساتید دانشگاه و برخی مسئولان دانشگاه تهران، خیرین مدرسه ساز، ناشران و اصحاب رسانه، از 110 رتبه تک رقمی و برتر کنکور سراسری 94 هم‌چنین از رتبه‌های زیر 10 شاهد و ایثارگر به همراه اولیا آن‌ها با اهداء جوایز قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-08 01:40

افزودن دیدگاه جدید