کد مطلب: 

17943

سرقت اطلاعات شبکه‌‎ها بدون نیاز به اینترنت

سرقت اطلاعات شبکه‌‎ها بدون نیاز به اینترنت

گروهی از پژوهشگران راه جدیدی برای هک کردن رایانه‌ها و سرقت اطلاعات ابداع کرده‌اند که در آن حتی شبکه‌های جدا از اینترنت نیز در امان نمی‌ماند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از رایورز، این روش جدید که توسط محققان دانشگاه بن گوریون در اسرائیل ابداع شده، می‌تواند به شبکه‌های Air gap (شکاف هوایی) نیز نفوذ کند.

 

شبکه‌های موسوم به Air gap معمولاً محل نگهداری اطلاعات حساس و محرمانه بوده و در این شبکه‌ها، رایانه‌ها به اینترنت یا دیگر شبکه‌ها متصل نیستند و حالتی کاملاً ایزوله دارند.

 

پیش نیاز این شیوه هکری، نصب یک ویروس خاص بر رایانه مقصد است که می‌تواند اطلاعات را به صورت بی‌سیم به تلفن‌همراهی که برای همین کار در نظر گرفته شده، ارسال کند. این تلفن همراه باید به طور کاملاً مخفیانه در نزدیکی رایانه مزبور جاگذاری شود.

 

ویروس یادشده می‌تواند با رمزگشایی امواج رادیویی FM که از نمایشگر هر رایانه ساطع می‌شود، اطلاعات را شنود کند. البته این روش چندان هم آسان و بی‌دردسر نیست زیرا رساندن ویروس به رایانه‌ هدف، دشوارترین بخش کار است.

 

از آنجا که این رایانه به هیچ شبکه‌ای متصل نیست لذا باید این کار به صورت دستی و توسط عامل انسانی صورت پذیرد. این پژوهش امنیت شبکه‌های Air gap را که معمولاً در اماکن حساس و سایت‌های نظامی استفاده می‌شود، زیر سوال برده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-27 00:45

افزودن دیدگاه جدید