کد مطلب: 

179397

تعداد دقیق کاربران اینترنت در ایران معلوم نیست

ارائه آمار و ارقام متفاوت و متعدد از مشترکان و کاربران اینترنت ایران در حالی اتفاق می‌افتد که همچنان تعریف دقیقی از مشترک و کاربر اینترنت وجود ندارد.
تعداد دقیق کاربران اینترنت در ایران معلوم نیست

به گزارش سیتنا، روزنامه قانون، نوشت: اینترنت و ضریب دسترسی به این پدیده قرن یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع کنونی به حساب می‌آید و بر این اساس ملت‌ها در رقابتی سنگین برای دستیابی هرچه بیشتر به آن هستند.
اصطلاح جنگ رقابتی به گفته یکی از مسئولان ارتباطی کشور شاید برازنده‌ترین عنوانی باشد که بتوان به این رویداد نسبت داد. علی‌رغم اینکه تاکنون تعاریف درست و دقیقی از مفهوم کاربر و مشترک اینترنت نشده و حداقل - حداکثر میزان بهره‌برداری از پهنای باند برای تمایز بین کاربر حرفه‌ای و آماتور صورت نگرفته است اما هر از چند گاهی آماری در ارتباط با اینترنت و گستره آن در ایران ارائه می‌شود که بیشتر موجبات سردرگمی را فراهم می‌آورد.
به عنوان مثال آذر ماه سال گذشته (1393) رسما اعلام شد که دولت جدید در زمینه‌ اینترنت کار بزرگی را آغاز کرده و باعث شده کاربران اینترنت در سطح کشور به بیش از دو برابر افزایش پیدا کنند؛ در این راستا تعداد کاربران اینترنت چه مخابرات و چه شرکت‌های ندا (PAP) از 5/3 به هفت میلیون نفر ارتقاء پیدا کرد.
در همان زمان اشاره‌ای به راه‌اندازی گسترده نسل‌های سوم و چهارم موبایل در کشور شد و مسئولان اعتقاد راسخ خود مبنی بر ارتقای تعداد کاربران اینترنت را با فراگیری این نسل‌ها ابراز کردند.اما نکته مهمی که هیچ‌گاه به آن پرداخته نشد این بود که اصولا اینترنت پرسرعت مخابرات و شرکت‌های ندا که با عنوان ADSL بیشتر شناخته می‌شود، چه ارتباطی به پهنای باند سیار و نسل‌های موبایل دارد؟
البته براساس آماری که سایت http://www.internetlivestats.com ارائه کرده است، ایران با 22 میلیون و 200 هزار و 708 کاربر اینترنتی در رتبه بیست‌وپنجم دنیا قرار دارد. این یعنی حدود 36 درصد مردم ایران دسترسی به اینترنت دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-04 19:23

افزودن دیدگاه جدید