کد مطلب: 

179393

وزیر اقتصاد آذربایجان، شش نفر از سرمایه داران کشورش را به واعظی معرفی کرد

شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان، در جلسه پیگیری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان گفت: اجلاس امروز زمینه ای برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران تا پایان امسال است.
وزیر اقتصاد آذربایجان، شش نفر از سرمایه داران کشورش را به واعظی معرفی کرد

به گزارش سیتنا، وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: موفقیت هسته ای را به مردم ایران تبریک می گویم و آذربایجان  ازاین توافق نامه حمایت و آن را تشویق می کند.

وی اظهارکرد: آذربایجان بر این باور است که  موفقیت ایران  درروابط دو جانبه منطقه ای و بین الملل تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

مصطفی اف به صحبت های دکتر واعظی که ایران هرگز دوستان خود را فراموش نمی کند اشاره کرد و گفت: ایران و آذربایجان روزهای تلخ و شیرین را در کنار هم بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه نفت، پتروشیمی، انرژی، حمل و نقل، سرمایه گذاری و تحصیل علم و به خصوص روابط بخش خصوصی دو کشور، روابط بسیار عمیق است و امروز مذاکرات گستره ای خواهیم داشت.

مصطفی اف تصریح کرد: اجلاس امروز زمینه ای برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران است و به حمدالله تا آخر سال کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان برگزار  می شود.

وی با تشکر از دعوت دکتر واعظی ادامه داد: در گسترش روابط کنونی در کشور رؤسای جمهور نقش بسزایی دارند و روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور از سوی رهبران در کشور مورد تایید است.

مصطفی اف با بیان اینکه ما مطالب زیادی برای گفتگو داریم، افزود: گفته ها و نوشته های دو کشور کاملاً با هم منطبق است و یکی از زمینه های همکاری، موضوع انرژی است.

وی با اشاره به اینکه مسائل حمل و نقل یکی از محورهای اساسی این نشست است، افزود: کریدور شمال و جنوب یک مسئله راهبردی است و ما کاملاً متحد و یکصدا هستیم و درباره احداث این کریدور با وزیر راه و ترابری ایران دیدار خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد آذربایجان به حضور نماینده بانک مرکزی آذربایجان در این نشست اشاره کرد و گفت: در رابطه با بیمه نیز همکاری های مشترک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 6 نفر از سرمایه داران این کشور در این هیأت حضور دارند، افزود: یکی از تجار ما خواهان احداث کارخانه در ایران است و شرکت های ایرانی نیز خواهان احداث کارخانه در آذربایجان هستند.

مصطفی اف در پایان تصریح کرد: در  زمینه صنعت داروسازی نیز تداوم همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-04 19:11

افزودن دیدگاه جدید