کد مطلب: 

17938

کمک 145 دلاری هر ایرانی به شبکه‎های اجتماعی خارجی!

کمک 145 دلاری هر ایرانی به شبکه‎های اجتماعی خارجی!

معاون فناوری اطلاعات و رسانه های نوین مرکز مجازی بسیج کشور، گفت: با استفاده از شبکه های اجتماعی بهترین ساعات زندگی افراد از دست می رود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خاورستان، روح الله مومن نسب در دبیرستان استعدادهای درخشان شهرستان بیرجند، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ و وایبر به شدت وقت استفاده کنندگان را می گیرد.

وی با بیان این که گوشی های موبایل استفاده شده توسط افراد به هیچ عنوان وسیله شخصی محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که نرم افزار وایبر وقتی که در گوشی موبایل نصب می شود تمام اطلاعات و همچنین امکانات گوشی را می گیرد.

معاون فناوری مرکز مجازی بسیج کشور با اشاره به این نکته که هر فردی عضو این شبکه های اجتماعی شود در حقیقت 145 دلار معادل 455 هزار تومان به این شبکه ها کمک کرده است، یادآورشد: زمانی که افراد در شبکه های مذکور عضو می شوند مسئولین این شبکه ها که عمده آنها شرکت های اسرائیلی هستند از طریق مسائل تبلیغاتی، فروش اطلاعات ایران به سایر کشورها، تولید ترافیک و... به کسب درآمد می پردازند.

مومن نسب در مبحث عضویت در شبکه های اجتماعی و آثار زیانبار آن خاطرنشان کرد: در سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آمده است که به دخترانم اجازه نمی دهم که وارد فیس بوک شوند.

 

وی افزود: اوباما در جایی دیگر خطاب به دانش آموزان آمریکا گفته است: دانش آموزان بدانند که براستی فعالیتهایشان در شبکه، به صورت کامل رصد می شود.

معاون فناوری مرکز مجازی بسیج کشور، بیان کرد: طبق تحقیقات و نظر کارشناسان، سست شدن بنیان خانواده، افسردگی، دلمردگی، عدم علاقه به تحصیل، رواج بی بند و باری و...از جمله مهمترین عوارض شبکه های اجتماعی به شمار می رود.

مومن نسب با بیان این که در شرایط فعلی گوشی های همراه، طوری شده است که افراد حتی یک ساعت دوری شان را نمی توانند تحمل کنند متذکر شد: همه افراد و بویژه دانش آموزان ما باید سعی کنند که با انجام یک اشتباه کوچک آینده خویش را خراب نکنند.

 

وی باری دیگر با اشاره به این امر که افراد اطمینان کامل داشته باشند که اطلاعات در فیس بوک ،به هیچ عنوان محرمانه نمی ماند، یادآور شد: گوشی های موبایل، نسبت به اطلاعات ما بهتر از خودمان، آگاهی داشته و آنان رصد می کنند.

 

معاون فناوری مرکز فضای مجازی بسیج کشور استفاده از بازی های رایانه ای را نیز غیر سودمند و دارای تبعات فراوان دانسته و اذعان داشت: بر کسی پوشیده نیست که خرید و فروش سی دی های بازیهای رایانه ای همانند مواد مخدر خطرناک و دارای ضرر است.

مومن نسب با بیان این که متاسفانه شبکه های اجتماعی، افراد را از اقوام به دور و به غریبه ها نزدیک می کند، اظهار داشت: بسیار دقت کنید که در شبکه های اجتماعی و همچنین موبایل، اطلاعات نگذارید.

 

وی افزود: بارها شنیده شده است که خود غربی‎ها بیان کرده اند که تسخیر افکار و تغییر افراد دو پیامد شبکه های اجتماعی است.

معاون فناوری مرکز فضای مجازی بسیج کشور در پایان گفت: باید خیلی حواسمان جمع باشد و به سخن مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم آنجا که فرمودند:مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه های فرهنگی باشند. رخنه های فرهنگی به مراتب خطرناک تر از رخنه های اقتصادی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-26 20:41

افزودن دیدگاه جدید