کد مطلب: 

17937

ایرانی‌ها 3 میلیارد روز کاری در سال را در شبکه های اجتماعی می‎گذارنند

ایرانی‌ها 3 میلیارد روز کاری در سال را در شبکه های اجتماعی می‎گذارنند

معاون فناوری اطلاعات و رسانه های نوین مرکز مجازی بسیج کشور، گفت: در ایران ۴۰ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که روزی دو ساعت حداقل از آن استفاده می‌کنند و با نگاهی دقیق و علمی باید گفت که ایرانی‌ها ۳ میلیارد روز کاری در سال را در این شبکه های اجتماعی می گذارنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، روح الله مومن نسب در همایش آسیب شناسی فضای مجازی در اصفهان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: اسفندماه سال ۹۰ مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را تاسیس کردند که مسئولان عالی رتبه کشور از جمله رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس قوه مقننه، فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه، رئیس صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، وزیر دفاع، دادستان کل کشور و افرادی دیگر اعضای حقوقی و ۱۰ نفر نیز عضو حقیقی این شورا هستند.

 

وی ادامه داد: اینکه این شورا چه کرد و چه باید کرد، بماند، ولی رهبر معظم در راه اندازی شورای عالی فضای مجازی دستورات بسیار مهمی در استفاده از فضای مجازی ذکر کرده اند که اگر این دستورات تحقق می یافت نه تنها فضای مجازی ایران حفظ می شد، بلکه فضای مجازی جهان را هم تحت تاثیر قرار می داد.

 

مومن نسب در ادامه سخنان خود به فلسفه تشکیل شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی فردی برای اولین بار وارد شبکه های اجتماعی می‌شود، به طور خودآگاه و ناخودآگاه به ۴۵۰ سوال پاسخ می دهد؛ در حالی که انسان در هیچ شرایطی حاضر به پاسخ به این تعداد سوال نیست ولی در این شبکه ها با میل به این سوالات جواب می دهد.

 

معاون فناوری اطلاعات و رسانه های نوین مرکز مجازی بسیج کشور مهمترین مزیت شبکه های اجتماعی را کاربران آنها دانست و گفت: این شبکه ها برای جذب و نگاهداری کاربران خود با استفاده از تلفن همراه در خانه های مردم نفوذ کرده است.

 

مومن نسب با بیان اینکه امروزه تلفن همراه به حدّی به افراد نزدیک شده که دوری از خانواده برای افراد ممکن است ولی دوری از تلفن همراه آنان را به سر در گمی می‌کشاند، افزود: بسیاری از افراد تلفن همراه را وسیله ای برای سریع‌ترین دسترسی به همه شبکه ها می‌شناسند اما دشمن به راحتی از طریق نرم افزارهای گوشی های تلفن همراه، آنها را کنترل می‌کند.

 

وی وایبر را یکی از این نرم افزارها معرفی کرد و گفت: هنگام نصب نرم افزار وایبر دسترسی هایی را اعلام می‌کند که دسترسی به پیام ها، حذف پیام، دسترسی به کارت حافظه، خاموش و روشن کردن دوربین و میکروفن، ضبط صدا، عکس و فیلمبرداری، ارسال موقعیت مکانی دقیق مبتنی بر gps وbps، دانلود دفترچه تلفن، دریافت رمز حساب ها، و حدود ۳۶ مورد دیگر از جمله آن است و حتی با اعلام این موارد، بسیاری از افراد آن را نصب می‌کنند.

 

وی گفت: وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای می‌گوید که "وایبر به یکی از پنج برند تجاری برتر اسرائیل تبدیل شده و علاوه بر ایجاد شبکه اقتصادی توانسته یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی را برای ما فراهم سازد و توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیل در سراسر جهان باشد."

 

روح الله مومن نسب با بیان اینکه نرم افزارهای دیگری مانند واتس آپ هم توسط افراد تاثیرگذار صهیونیستی و عمدتاً اطلاعاتی مدیریت می‌شود، افزود: بنا بر اعلام سایت آلکسا یازده درصد کاربران وایبر ایرانی هستند که نسبت به همه دنیا بیشترین میزان است.

 

وی تصریح کرد: در ایران ۴۰ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که روزی دو ساعت حداقل از آن استفاده می‌کنند و با نگاهی دقیق و علمی باید گفت که ایرانی‌ها ۳ میلیارد روز کاری در سال را در این شبکه های اجتماعی می گذارنند.

 

وی با انتقاد از ورود کالاهای مصرفی به کشور بدون توجه به پیوست فرهنگی گفت: اگر حتی گوسفندی را بخواهند وارد کشور کنند، قرنطینه کرده و از لحاظ بهداشتی و سلامت مورد بررسی قرار می دهند ولی گوشی تلفن همراه به صورت کیلویی وارد کشور می‌شود و اینجاست که مفهوم پیوست فرهنگی معنا پیدا می‌کند؛ این در حالی است که ماده یک سیاسیت های کلی برنامه پنجم توسعه که به دولت ابلاغ شده می‌گوید که هر چیزی وارد کشور می‌شود، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

مومن نسب خاطر نشان کرد: آنقدر بازار زده و تبلیغات زده شده ایم که برخی کالاهایی که اصلا قابلیت استفاده در ایران ندارند، در خانه های ما وجود دارد.

 

وی فرهنگ سازی و آگاه سازی اقشار مختلف اجتماع در استفاده از فضای مجازی را وظیفه‌ای مهم برای مبلّغین و روحانیون عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات که باید در راستای تحقق "اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان در ایران" شکل می گرفت بیش از ۳ سال است که راه اندازی آن به تاخیر افتاده است.

 

گفتنی است، این نشست به همت پایگاه بسیج شهید آیت الله مدرس(ره) تبلیغات اسلامی استان اصفهان و با حضور جمعی از روحانیون مستقر و کارکنان این اداره کل برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-26 20:31

افزودن دیدگاه جدید