کد مطلب: 

179355

بازدید اصحاب رسانه از اداره کل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات

در آستانه هفدهم مرداد، روز خبرنگار، تلاشگران عرصه اطلاع رسانی کشور از فرایندهای عملیات پستی بازدید نمودند.
بازدید اصحاب رسانه از اداره کل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت پست، به مناسبت فرارسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، خبرنگاران جراید و خبرگزاری های مختلف از اداره کل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات بازدید نمودند و از نزدیک در جریان فعالیت های این شبکه و روند سیر مرسولات پستی قرار گرفتند.

در این بازدید که بوداغی، معاون فنی مدیرعامل، ترابی و شیخ حسنی مدیرکل و معاون روابط عمومی شرکت پست و قنبرزاده مدیر منطقه 13 پستی نیز حضور داشتند 4 فرایند عملیات پستی شامل، قبول، تجزیه ،رهسپاری و توزیع برای خبرنگاران تشریح شد.

براساس این گزارش باجه تاییدیه کد پستی، پیشتاز، سفارشی، پست یافته، سرویس مشترک با DHL ،تمبر شخصی، باجه کارت هوشمند ملی، سرویس های مکمل، سرویس تعیین زمان توزیع و غیره از مهم ترین بخش هایی بود که در این بازدید خبرنگاران با نحوه عملکرد آن آشنا شدند.

از دیگر بخش هایی که مورد بازدید اصحاب رسانه قرار گرفت ساختمان اصلی مبادله کشور بود که وظیفه مبادله تمامی محمولات پستی استان تهران و استان های همجوار و مدیریت مبادله پست کشور را برعهده دارد.

آشنایی با عملکرد بخش های امانات داخله و خارجه وارده و صادره و نحوه تجزیه آن با دستگاه های مختلف مکانیزه و همچنین بخش ارایه خدمات پلمپ دفاتر و گمرک امانات پستی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این بازدید بود.

براساس این گزارش در ادامه تلاشگران عرصه رسانه کشور در نشستی صمیمی با حضور مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و جمعی از مسئولین روابط عمومی سازمان ها و شرکت های تابعه که در سالن مهر مرکز مکانیزه برگزار شد شرکت نمودند.

رییس هیات مدیره  پست در آغاز ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و تقدیر از تلاش های صادقانه و دلسوزانه اصحاب رسانه در بخش ارتباطات به ویژه بخش پست افزود: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم می باشند که با اطلاع رسانی به موقع اخبار و اطلاعات را منعکس نموده و مشکلات را مطرح و یادآوری می کنند.

وی با بیان این که ماموریت های جدیدی در سطح جهانی برای پست تعریف شده است اظهار داشت: پست کشور نیز تمامی تلاش خود را در جهت انطباق با این رویکرد به کار گرفته تا با سه وجهی سازی خدمات، سرویس های نوین و متنوعی را به هموطنان عرضه نماید.

مهندس مهری با بیان این که همزمان با هفدهم مهرماه روز جهانی پست درخصوص خدمات جدید پستی اطلاع رسانی خواهد شد اظهار امیدواری کرد: با تعامل موثر پست و رسانه های جمعی اخبار پستی و معرفی خدمات و عملکرد پست به جامعه انتفال یابد.

سپس سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به جایگاه ویژه محوری رسانه در اقتصاد کشور افزود: بیش از 70 درصد رشد ناخالص ملی دنیا در بخش ارتباطات و رسانه می باشد.

وی با بیان این که این روز به منظور یادآوری حرفه ای حساس و مهم در کشور نامگذاری شده افزود: تمامی روزهای تقویم به خبرنگاران تعلق داشته و زحمات این تلاشگران همواره قابل تقدیر است.

همچنین نصیری معاون توسعه و برنامه ریزی مدیرعامل پست با اشاره به این که مردم و مسئولین چندان با جایگاه پست آشنایی نداشته خواستار اطلاع رسانی گسترده رسانه ها به منظور شناساندن خدمات پستی برای اقشار مختلف جامعه شد.

وی با بیان این که پست نیز یک رسانه به شمار می رود افزود: البته رسالت و ماموریت های این رسانه مکتوب با دیگر رسانه ها متفاوت است.

معاون توسعه و برنامه ریزی با بیان این که پست مقوله ای گسترده می باشد و با تمامی ابعاد مختلف جامعه در ارتباط است افزود: وضعیت پست تمامی کشورها به وضعیت و شرایط خود کشور وابستگی دارد از این رو منطقی می رسد که کشور های پیشرفته از تشکیلات پستی بسیار مدرنی برخوردار باشند.

وی با اشاره به این که برنامه های بسیاری برای پست در حال تدوین است به 8 طرح ماندگار پست اشاره و عنوان کرد: با حمایت های دلسوزانه دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت های خوبی از نظر فناوری اطلاعات فراهم شده که می تواند موجب ارایه خدمات نوین پستی در سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی گردد.

نصیری در همین ارتباط گفت: درحال حاضر 16 هزارو 700 نقطه از طریق شبکه پستی داده آمایی انجام می دهند و داشبورد مدیریتی پست از جهت عملکردی بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به شعار سال جاری پست تحت عنوان "پست هوشمند در خدمت مردم" افزود: هوشمندی به معنای داده کاوی می باشد که از تجمیع داده ها بتوانیم سریع ترین تصمیم سازی و مدیریت را داشته باشیم.

نصیری افزود: این بدین معناست که بتوانیم از داده ها پیش از این که مردم تقاضای نیازی را داشته باشند نیاز را شناسایی و براساس آن خدمت جدید را پیش بینی و تعریف نماییم.

معاون برنامه ریزی توانمندی های مجموعه پست را بسیار خواند و گفت: پست گسترده ترین شبکه توزیع مویرگی کشور است که تا دورترین  نقاط کشور خدمت رسانی می کند.

وی اظهار امیدواری کرد : در برنامه ششم توسعه پست با حمایت های وزیر ارتباطات بتوانیم شاهد تحول چشمگیری در عرصه ارتباطات الکترونیکی و فیزیکی پست کشور باشیم.

خاطرنشان می سازد در این نشست صمیمی، مسئولین روابط عمومی های شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت جداگانه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه  از تلاش های سختکوشان عرصه اطلاع رسانی تقدیر و تشکر نمودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2015-08-03 16:56

افزودن دیدگاه جدید