کد مطلب: 

179279

اخاذی مرد شیاد از زنان در شبکه های اجتماعی

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث آبروریزی و هتک حیثیت او شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
اخاذی مرد شیاد از زنان در شبکه های اجتماعی

به گزارش سیتنا، باز یک فریب دیگر در فضای مجازی، باز هم انتشار تصاویر خصوصی و باز هم دختری که قربانی آسیبی به نام اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی می شود. علی رغم توصیه ها و هشدارهای پلیس فتا در خصوص این گونه جرایم و آسیب ها باز شاهد تشکیل پرونده هایی از این دست هستیم.

این بار نیز دختر جوانی که مورد سوءاستفاده مردی شیاد در شبکه های اجتماعی شده بود با حضور در پلیس فتای استان اصفهان به تنظیم شکایت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که پیام دوستی برایم می فرستاد آشنا شدم و پس از اینکه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم او به بهانه آشنایی بیشتر برای ازدواج با من مرا فریب داده و من هم عکس های خصوصی و خانوادگی ام را برایش ارسال کردم.

چند روز بعد از این ماجرا با پیام عجیبی از وی روبرو شدم او به من پیشنهاد بیشرمانه ای داد و گفت اگر به خواسته اش پاسخ منفی ندهم عکس هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد تا اینکه  وقتی به او جواب منفی دادم کارش را عملی کرد و ایمیلی برایم فرستاد که حاوی انتشار تصاویر خصوصی ام همراه با مطالب غیراخلاقی و توهین آمیز در شبکه های اجتماعی بود به طوری که  این امر موجب آبروریزی و هتک حیثیت من و خانواده ام در بین اقوام و آشنایان فراهم کرد و دیگر نمی توانم سرم را جلوی دوست و آشنا بالا ببرم.

سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :با پی شکایت این خانم جوان بلافاصله پرونده ای تنظیم و کارشناسان این پلیس با بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی لازم سرانجم ظرف 24 ساعت فرد شیاد را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه همیشه باید راه را برای سوء استفاده مجرمان و خلافکاران ببندیم گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از برقراری رابطه دوستی با افراد غریبه در فضای مجازی اجتناب کنند و هیچگاه تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند  و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا تهدیدی در فضای مجازی روبرو شدند در اولین فرصت و قبل از اینکه مجرم اقدام خود را عملی کند موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-01 16:42

افزودن دیدگاه جدید