کد مطلب: 

179156

کارتون ژاپنی؛ بمب گوگلی علیه داعش (+عکس)

نام او آی‌سیس-چان (ISIS-Chan) است. کامپیوتربازهای سراسر جهان از آی‌سیس-چان برای خنثی کردن تبلیغات تروریستی داعش استفاده می‌کنند.
کارتون ژاپنی؛ بمب گوگلی علیه داعش (+عکس)

به گزارش سیتنا به نقل از سی.ان.ان، داستان از آنجا شروع شد که جامعه جهانی اینترنت از یک کارتون ژاپنی خوشش آمد. آنها این شخصیت کارتونی را به "طلسمی" برای شکستن خشونت داعش تبدیل کردند.

هدف چیست؟ ربودن پیامهای گروه تروریستی داعش و جایگزین کردن آن با شخصیت دوست داشتنی آی‌سیس-چان.

اگر شما واژه “ISIS” را در اینترنت جستجو کنید، عکس اوباشی را می بینید که در حال بریدن سر مردم هستند و کلاشنیکف و یا یک پرچم سیاه در دست دارند.

فعالان ضد داعش می خواهند این را تغییر دهند، و اکنون وقتی این واژه را جستجو کنید در عوض یک دختر زیبا می بینید. این یک "بمب گوگلی" و این یک جنگ اینترنتی است.

این فعالان به سی.ان.ان گفتند: "شبکه جهانی وب میدان جنگ ماست. ما می خواهیم معنی واژه ISIS (داعش) را تغییر دهیم."

آی‌سیس-چان همان لباس سیاه تروریستها را می پوشد. او چشمی سبز و مویی تیره دارد و 19 ساله است. اگر او در دستش چاقو باشد، فقط برای بریدن خربزه از آن استفاده می کند.

آی‌سیس-چان اولین بار در ابتدای سال جاری در یک وبسایت ژاپنی ظاهر شد، و در آن کشور طرفداران زیادی پیدا کرد. اما رفته رفته آی‌سیس-چان جای خود را در اینترنت باز کرد، و در هفته های اخیر در آمریکا و اروپا، وقتی واژه آی‌سیس را جستجو می کنید ممکن است بجای تصاویر قتل و جنایت با تصویر زیبای آی‌سیس-چان روبرو شوید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-29 21:31

افزودن دیدگاه جدید