کد مطلب: 

179132
پیام معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به جشنواره فیلم و عکس «فردا»:

فردای واقعی‌ را هم‌نشینی درست فناوری و سینما میسر می‌کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان به سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی پیام داد.
فردای واقعی‌ را هم‌نشینی درست فناوری و سینما میسر می‌کند

به گزارش سیتنا، در متن پیام دکتر سورنا ستاری به سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) آمده است:
«فردا، چراغی است که امروز افروخته می‌شود. چراغی با شعله اندیشه و چاره و نوآوری. دوراندیشی، چاره پیشرفت است. فنِ بزرگ شدن و بزرگ ماندن است. امروز، نطفه فرداست؛ امروز روح فرداست؛ امروز هویت فرداست. پس؛ فردا یعنی اکنون. پس؛ «چو فردا شود فکر فردا کنیم» را فراموش کنیم. پس؛ قدر فردا را امروز، افزون کنیم.
اندیشه آینده، هوای تنفس فناوری و دانش است. فناوری و دانش، بال‌های پرواز پیشرفت هستند. پیشرفت، اساس پایداری است. پایداری، راه ماندگاری است. ماندگاری هم، شرط بقای آینده است. پس باز؛ فردا یعنی اکنون.
ایران اسلامی، امروز در راه پیشرفت‌های علمی و فناوری به دنبال شتاب گرفتن و رساندن خود به جایگاه واقعی تاریخی‌اش است. دانشمندان شبانه روز کار می‌کنند. نخبگان، رویاهایشان را با حل مشکلات مردم پیوند زده‌اند. فناوران برای تبدیل ایده‌ها به محصول، مدام مشغول‌اند. مدیران و مسوولان، برای از دور نیفتادن این شتاب، آرام و قرار ندارند. همه مشغول کارند. این چرخه اما هارمونی می‌خواهد. فرهنگ، صاحب آن است. فرهنگ، مشکل دیروز و امروز و از بین برنده مشکلات امروز و فرداست.
سینما، به راحتی فردا را پیش روی ما می‌گذارد. فناوری و نوآوری نیز به دنبال ایجاد فاصله مطمئنه انسان به آینده‌اش است. از سویی، سینما بخشی از فرهنگ است و پرطرفدارترین‌اش. حالِ امروز ما زمانی خوب خواهد بود که دیدن فردایمان، واقعی‌تر باشد. این را، هم‌نشینی درست سینما و فناوری شکل می‌دهد. پس؛ سینما باید دانش‌بنیان شود. فرهنگ باید دانش بنیان شود. اندیشه هایمان باید دانش بنیان شود. آنگاه، فردا، دانش بنیان خواهد شد.
امیدوارم جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، دانش بنیان شود و جاده فرهنگ و اقتصاد دانش بنیانی سرزمین مان را پرشکوفه‌تر کند».
بر اساس این گزارش، سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از امروز تا نهم مردادماه، توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-29 15:32

افزودن دیدگاه جدید