کد مطلب: 

179126

اعتراض مدیرعامل شاتل به رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی از سوی متما

مدیرعامل شرکت شاتل رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) را دارای اشکالات متعددی دانست و گفت: نسبت به رتبه‌بندی و معرفی برترین شرکت‌ها از سوی این مرکز انتقادات اساسی داریم.
اعتراض مدیرعامل شاتل به رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی از سوی متما

به گزارش سیتنا، "احمد نخجوانی" درباره اخباری که اخیرا از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه برترین شرکت‌ اینترنتی سال ۹۳، بی‌کیفیت شد، افزود: پیش از این بارها به سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده‌ایم نحوه رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی از سوی این مرکز اشکالات فراوانی دارد.

به گفته نخجوانی، پیش از این رتبه‌بندی کیفیت اینترنت شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی فارغ از تکنولوژی و تنها براساس میزان باند پهن واگذار‌شده صورت می‌گرفت که یکی از ایرادهای اساسی این تست‌ها محسوب می‌شد و به تازگی تفکیک تکنولوژی روی آن اعمال شده است.

وی گفت: عملکرد سرورهای نصب شده سنجش سرعت اینترنت حاکی از آن است که رتبه‌بندی ارایه‌کنندگان خدمات اینترنتی، آن‌هم فقط براساس شاخص سرعت بدون توجه به پروفایل تست‌شونده، رتبه‌بندی دقیقی نیست و در گزارش‌های تحلیل ماهانه مرکز متما فقط جداولی براساس سرعت و در بازه‌های زمانی مختلف شبانه‌روز ارایه شده است.

نخجوانی افزود: با توجه به اطلاعاتی که این سیستم درحال حاضر ارایه می‌دهد، به‌عنوان یک شاخص تبلیغاتی درآمده است. بر همین اساس، اصلاح نواقص این سیستم به‌منظور ایجاد رقابتی سالم و کمک به کاربران در انتخاب سرویس‌دهنده برتر ضروری است.

مدیرعامل شاتل، گفت: مکانیزم شناسایی متخلفان در این سیستم مشخص نیست، به‌طوری‌که خدمات‌دهنده اینترنتی که مبنای خود را فقط فروش حجمی گذاشته و سرعت دسترسی به اینترنت را بدون کنترل باز گذاشته باشد، در جدول ارایه‌شده توسط سازمان فناوری اطلاعات همواره جایگاه نخستین را می‌تواند به خود اختصاص دهد و همچنین مکانیزم چک‌کردن صحت آدرس‌های اینترنتی نیز از موارد دیگر ابهام‌برانگیز است.

نخجوانی، افزود: احراز نشدن هویت کاربرانی که از این سرورها استفاده می‌کنند نیز فاقد استانداردهای حرفه‌ای  است؛ چراکه یک روبات ساده می‌تواند چند تست به‌صورت همزمان روی این سرورها بفرستد و علاوه‌ بر ثبت اطلاعات نادرست، باعث بالا رفتن پردازش سیستم و پهنای باند شبکه مربوطه و ایجاد اختلال نمایشی در سایر نتایج شود. از همین رو احتمال ورود داده‌های غلط به این سامانه وجود دارد. بر همین اساس، اگر شرکتی بخواهد، به سادگی می‌تواند در این فرایند تقلب کند و نتایج غیرواقعی به دست آورد.

مدیرعامل شاتل با اشاره به اینکه پیش از این عنوان شده بود به دلیل موازی‌کاری برخی فعالیت‌های مرکز متما با سازمان تنظیم مقررات، مدیریت آن به عهده رگولاتوری گذاشته می‌شود، ابراز امیدواری کرد با یکپارچه شدن نهادهای ارزیابی و سیاست‌گذار در بازار اینترنت کشور، از پارادوکس‌های عملیاتی و استانداردی این حوزه کاسته شود.

نخجوانی توضیح داد: شاتل بر اساس ارزیابی‌های جامعی که از سوی سازمان تنظیم مقرات و ارتباطات رادیویی و با دسترسی آنلاین این سازمان به شبکه شاتل و سایر اپراتورها از یک سو و استفاده از معیارها و استانداردهای تعالی سازمانی (EFQM) از سوی دیگر، صورت گرفت، به عنوان برترین اپراتور سال 93 و همینطور برترین اپراتور فصلی در چندین دوره متوالی برگزیده شد و این انتخاب نقشی در تلاش رو به جلو و همیشگی این شرکت برای حفظ جایگاه خود و کسب رضایت مشتریان ندارد.

نخجوانی با اشاره به اینکه همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، حفظ رتبه اول آسان نیست پس بیشتر تلاش می‌کنیم، گفت: این موضوع رویکرد جدی شاتل برای جلب رضایت مشترکان است و از همین رو همیشه در تلاش بوده‌ایم تا سرویس و خدماتی بیش از آنچه درخواست می‌کنند، به آنها ارایه می‌دهیم. چه آن‌که بهترین معیار برتری برای قضاوت درباره کیفیت سرویس در بازار رقابتی، تعداد مشتریان و سهم بازار است.

وی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های اینترنتی بعد از برتر شدن‌شان دیگر راغب به ارایه سرویس با کیفیت مطلوب نیستند، توضیح داد: شاتل به عنوان یک شرکت صد درصد خصوصی سرمایه‌گذار در بازار اینترنت کشور قصد توسعه فعالیت‌های خود و کسب سهم بیشتری از این بازار را دارد بنابراین ارایه خدمات بی‌کیفیت و کم شدن رغبت به فعالیت در این بازار عملا در حیطه مفاهیم مدیریتی این شرکت هیچ جایی ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-29 14:05

دیدگاه‌ها

تصویر رضا
سلام دوستان.اگه یه خورده توجه کنین و نگاه تیزبینانه ای به اطرافمون بندازیم متوجه نگاه انحصارگرایانه و رفتار ارباب گرایانه شرکت شاتل میشویم که هر وقت انتقاد یا شکایتی هم ازشون داشته باشیم با قلدری تمام جواب میده چون خیلی تابلوه که از یه جایی د اره ساپورت میشه و دست ماها هم به هیچ جا بند نیست.چون این شرکت ذاتا مال آقازادهاست و من و شما از طریق قانونی و شکایت کاری نمیتونیم انجام بدیم!!!!من یه طرح خوبی دارم که میتونیم خودمون اجرا کنیم بدون اینکه بخوایم قانون و...برامون انجام بده و احتیاجی بهشون داشته باشیم.کمپین نخریدن شاتل!!!!!به نظرتون جالبه یا نه!!!!شاید تو کمپین خودرو موفقیت امیزنبود چون عامه مردم بودن و.....بگذریم.ولی استفاده کنندگان اینترنت اکثرا یه قشر فهمیده روشنفکر و خاص و جوانند که منافع جمعی را به فردی ترجیح میدن و.ما حتی میتونیم با موفقیت تو این کمپین،به سایر قسمتها نیز تسری اش بدهیم که یه شرکتی مثل شاتل یاد بگیره اگه به من مشتری 10گیگ شارژ داد باید واقعی باشه نه اینکه من بیام با بقیه شرکتها(البته به اونام همچین اعتمادی نیست)حجمش را مقایسه و استفاده کنم و در اخر ببینم 2 گیگ توسط شاتل خورده شده تازه در مقابل یه شرکت دیگه مثل خودش!!!!!بی انصافها از هر گیگی که میفروشن و پولش را میگیرن حداقل %20را خودشون سرقت آبرومندانه میکنن.و در مقابل شکایتت ،آنچه به جایی نمیرسد فریاد مشترک بدبخت میباشد.اگه ما بیایم همگی سرویسهامون را با شاتل کنسل کنیم دیگه از طرف ما نمیتونه ساپورت مالی بشه و مجبوره یا کیفیتش راببره یا ورشکست بشه.به نظرم این تمرین خوبیه برای مسابقات آینده!!!!! پس یادتون باشه کمپین تحریم 20 % شاتل!!!!لطفا به بقیه دوستان هم اطلاع رسانی کنین
ارسال شده توسط رضا در 09 اسفند 94 - 11:42

افزودن دیدگاه جدید