کد مطلب: 

179108

واکنش سامی یوسف به انتقاد کاربران از اجرای کنسرت در اسرائیل

برگزاری کنسرت در اواسط تیرماه توسط سامی یوسف در یکی از شهرهای فلسطین اشغالی، با واکنش هواداران او مواجه شد و رادیو و تلویزیون ایران نیز پخش آهنگ های وی را متوقف کرد.
واکنش سامی یوسف به انتقاد کاربران از اجرای کنسرت در اسرائیل

به گزارش سیتنا، در همین زمینه شب دوشنبه  6 ژوئیه 2015 سامی یوسف، خواننده ایرانی‌تبار ساکن بریتانیا در شهر ناصره فلسطین اشغالی کنسرتی عمومی را به مناسبت ماه رمضان اجرا کرد. در این کنسرت که به دعوت شهرداری این شهر برگزار شده بود جمعیت کثیری از بین عرب‌های ساکن این شهر که بیش از 60 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، هم حضور داشتند. مردمی که عموماً به عنوان متحدان عربی رژیم اشغالگر قدس مشهور شده‌اند.

سامی یوسف که از خوانندگان مورد علاقه صدا و سیمای ایران بوده است پس از انتشار «اولین سرود بین ادیان» بر اساس برخی از گزارش های رسانه های داخلی و خارجی، با ممنوع التصویری روبه رو شده و موزیک های وی دیگر از صدا و سیما پخش نخواهد شد.
 
ویدئو این ترانه در اردن و فلسطین و اسرائیل تصویربرداری شده و دلیل ممنوع التصویری، سفر اخیر سامی یوسف به اسرائیل و اماکن مقدس مسیحیان و یهودیان، از جمله محل غسل تعمید عیسی مسیح‌ است.
 
این ممنوعیت با واکنش این خواننده مواجه شد و در صفحه رسمی سایت خود گفته از شنیدن خبر ممنوعیت پخش موزیک هایش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل اجراء کنسرت در شهر ناصره بسیار متعجب شده است.
 
وی در حالیکه با واکنش منفی بسیاری از کاربران عربی و فلسطینی شبکه های اجتماعی روبه رو شده در ادامه خاطر نشان کرده که نمی دانسته آوردن لبخند بر صورت برادران و خواهران فلسطینی اش از سوی دولت ایران جرم تلعقی می شود و بابت اجرای کنسرت در سرزمین های اشغالی نیز معذرت خواهی نخواهد کرد.
 
سامی یوسف در پایان پیام خود افزوده که موسیقی ابزاری نفوذ پذیری است به مرزها محدود نمی شود و  برای مقاصد سیاسی نیز استفاده نمی شود. وسیله برای انعکاس آزادانه در فضا و زمان است.
 
با این حال؛ سامی یوسف در هنگام برگزاری این کنسرت چفیه‌ای منتسب به فلسطینیان و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بر روی شانه‌های خود انداخته بود. با این حال کنسرت او با واکنش‌های متفاوتی در صفحات اجتماعی مواجه شده است. هر چند که تعداد زیادی از هواداران او از برگزاری این کنسرت ابراز خوشحالی‌ کرده‌اند اما در مقابل تعداد دیگری هم نسبت به برگزاری این کنسرت در شهر ناصره اعتراض داشتند. علت اعتراض آنان به واقع شدن شهر ناصره در خاک اشغال شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برمی‌گردد. ناصره یکی از شهرهای اصلی فلسطین‌ اشغالی (اسرائیل) است که از آن به عنوان پایتخت عربی اسرائیل یاد می‌شود.
 
برخی از واکنش های کاربران شبکه اجتماعی به اجرای کنسرت سامی یوسف در سرزمین های اشغالی فلسطین:

«خیلی زیبا نشان می‌دهد.دعا می‌کنیم که روزی در آن سرزمین مقدس اجرا بروی که آنجا از وجود شیطان پاک شده باشد.

خدا به ناصره رحم کند. خدا به فلسطین رحم کند.»  

 «خدا به فلسطینی‌هایی که بخاطر ایمانشان به سختی زجر می‌کشند، کمک کند. سامی لطفا آنها را در دعاهایت به یاد بیاور.»  

«تو با صهیونیست‌ها بسیار عادی هستی. لعنت به تو و همه کسانی که به اسرائیل در اورشلیم حق می‌دهند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-28 17:47

دیدگاه‌ها

تصویر پارسا.ع
عزیز..... آخر چرا اخبار را با جهت دهی و تحریف نشر و پخش میکنید و ابن فضاسازی های عجیب و جوسازی های غریب... برای چیست؟! ایشان کنسرتشان را با برای آن دسته از فلسطینی هایی برگزار کردند که همه شان عین اینکه مخالف رژیم غاصب اسرائیل هستند و سخت ترین مواضع را نسبت به این رژیم دارند ولیکن رابطه شان با ایران خوب نیست و سیاست ایران را تخطئه میکنند و هم از نظر سیاسی و هم از لحاظ عقیدتی با ایران مشکل ها و درگیری های فراوان دارند و به همین دلیل مورد نوازش و مرحمت عزیزان در صدا و سیما نیستند!
ارسال شده توسط پارسا.ع در 07 مرداد 94 - 15:46
تصویر کارمند بی پول
1. کاسه داغ تر از آش که میگن ماییم و عملکردمون...... 2. همین قضاوت های بیجای ما بظاهر مسلمونهای ایران، باعث جهنمی شدنمون خواهد شد. 3. اگر میخواهیم دین و انقلابمون رو صادر کنیم باید در وحله اول اخلاق داشته باشیم. آیا توهین جزء اخلاق است؟
ارسال شده توسط کارمند بی پول در 07 مرداد 94 - 10:06
تصویر ایرج
چنانچه اجرای این کنسرت تاییدی باشد بر مشروعیت رژیم خبیت اسراییل خاک بر سر کسانی که با دشمن خدا که سیطان و شیطان پرستها هستند دوست است وبرای سامی یوسف گفت الفاتحه الصلوات و بدبخت شد و زیانکار شد و پایان پذیرفت
ارسال شده توسط ایرج در 06 مرداد 94 - 21:09

افزودن دیدگاه جدید