کد مطلب: 

179055
استاندار کرمان:

سازمان تامین اجتماعی 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد

استاندار کرمان، گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و کسی نمی تواند سیاستی اعمال کند که به سرمایه مردم لطمه بخورد.
سازمان تامین اجتماعی 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد

به گزارش سیتنا، علیرضا رزم حسینی در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان کرمان با تاکید بر اینکه حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به تورمی که وجود دارد باید افزایش پیدا کند، گفت: تامین اجتماعی یکی از سازمان هایی است که بار اصلی دولت را به دوش دارد.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و تا امروز خدمات خوبی به مردم ارائه کرده است، اگرچه این سازمان در مدتی دچار آسیب شد و صدماتی به آن وارد شد، اما خوشبختانه دولت تدبیروامید به موقع وارد عمل شد و از سرمایه مردم در تأمین اجتماعی محافظت کرد.
وی با بیان اینکه شرایط کشور به گونه ای است که امیدواریم تا چند ماه آینده شاهد رونق اقتصادی باشیم تصریح کرد: در اکثر کشورها دولت ها در شرایط بحرانی به واحد های صنعتی که دچار مشکل شده اند کمک هایی می کنند و سازمان تامین اجتماعی نیز می تواند در این زمینه به واحدهای بحران زده کمک کند.
رزم حسینی گفت: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در حال حاضر مانند نگینی در شهر کرمان است و تجهیزات پیشرفته ای دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه ای کشور دانست و گفت: 50 درصد جمعیت کل کشور، یعنی از هر 2 نفر ایرانی یک نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و این موضوع تاثیر گذاری سازمان را بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نشان می دهد.
علی حسینی با بیان اینکه 18 نوع خدمت در سازمان تأمین اجتماعی به مردم ارائه می شود، افزود: تمام درآمدهای سازمان از حق بیمه هایی که از کارفرمایان و بیمه شدگان گرفته می شود تأمین می شود.
وی اظهار داشت:در استان کرمان 410 هزار بیمه شده اصلی داریم که با احتساب افراد تحت تکفل مجموعاً یک میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان هستند.
وی همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان را از جمله اولویت های مهم سازمان تأمین اجتماعی برشمرد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به افزایش 2 برابری مقرری مستمری بگیران در 10 سال گذشته که باعث افزایش هزینه ها و تعهدان سازمان شده است، تأمین اجتماعی بدون هیچ گونه خللی به تعهدات خود عمل کرده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی در 2 حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود، گفت: بودجه ما در سال جاری 400 میلیارد تومان است که 170 میلیارد تومان در درمان مستقیم و 230 میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم هزینه می شود.
دکتر امین خبر افزود: در سال گذشته و در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان کرمان بیش از 24 هزار عمل جراحی، 48 هزارمورد  بستری و 4 میلیون بار مراجعه سرپایی انجام شده است.
وی از خرید یک دستگاه آنژیو گرافی و یک دستگاه سیتی اسکن 16 اسلایسی خبر داد و گفت: ساخت ساختمان جدید درمانگاه ابوذر که شلوغ ترین درمانگاه سطح شهر است نیز در دستور کار این مدیریت درمان قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-27 15:27

افزودن دیدگاه جدید