کد مطلب: 

179053
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگاران:

تعداد اپلیکیشن‌های فارسی بر بستر وب به 25 هزار رسیده است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: هم اکنون در حوزه دولت الکترونیک اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم هر چه زودتر این خدمات به صوت گسترده بر بستر شبکه ملی اطلاعات پیاده سازی شود.
تعداد اپلیکیشن‌های فارسی بر بستر وب به 25 هزار رسیده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران که در حاشیه‌ی نخستین کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت که در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالات تنی چند از خبرنگاران حاضر در این مراسم، گفت: کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و مدرسان UN- APCICT برگزار شده است؛ چراکه بر اساس اولویت بندی های انجام شده، در حال حاضر افزایش مهارت‌های ICT برای ارائه خدمات دولت الکترونیک بسیار مهم است.

وی، افزود: سازمان ملل از چند سال پیش شاخه‌ای را در آسیا برای توسعه ظرفیت‌های انسانی ایجاد کرده است و در این رابطه مرکز آموزش‌های توسعه ICT در منطقه آسیا و اقیانوسیه منابعی را درباره افزایش مهارت‌های ICT تهیه کرده‌است که طی هماهنگی‌ این منابع در ایران ترجمه شد.

وی گفت: اکنون 20 عنوان کتاب با موضوعات افزایش دانش و مهارت‌های ICT مدیران و متخصصان ترجمه شده و توسط مدرسان این مرکز طی دوره‌های چند روزه‌ای به‌صورت فشرده به مدیران IT دستگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: دولت الکترونیک علاوه بر بخش‌های فنی دارای بخش مهمی به نام سرمایه انسانی است که این افراد مهارت کافی در بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام‌شده در دولت الکترونیک را داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف این دوره‌ها، افزایش توان و خبرگی نیروی انسانی است و بنابراین نقش بسیار موثری در ارتقای بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده در دولت الکترونیک دارد.

جهانگرد در خصوص سطح پیاده سازی دولت الکترونیک در کشور، گفت: هم اکنون در حوزه دولت الکترونیک نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم هر چه زودتر خدمات دولت الکترونیک به صوت گسترده بر بستر شبکه ملی اطلاعات پیاده سازی شود.

وی در خصوص تعداد اپلیکیشن‌های فارسی بر بستر وب نیز گفت: تا پیش از عمومی سازی 3G تقریبا حدود پنج هزار اپلیکیشن فارسی بر بستر وب وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به 25 هزار اپلیکیشن رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-27 15:08

افزودن دیدگاه جدید