کد مطلب: 

178967

فعالیت رسمی «مرکز شتابدهی نوآوری» آغاز شد

با تأیید اساسنامه «مرکز شتابدهی نوآوری» توسط دکتر سورنا ستاری این مرکز فعالیت خود را زیر نظر پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرد.
فعالیت رسمی «مرکز شتابدهی نوآوری» آغاز شد

به گزارش سیتنا، طبق اساسنامه مرکز شتابدهی نوآوری که با حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است ، اهداف این مرکز، ترویج و ایجاد زمینه کارآفرینی حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق؛ حمایت از شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌ها، تیم‌های دارای ایده و تثبیت ایده آنها به منظور نیل به تشکیل کسب و کار پایدار؛ بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فناوری؛ تسهیل در تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار است.
در این اساسنامه وظایف «مرکز شتابدهی نوآوری» برگزاری رویدادهای کارآفرینی در سطح کشور و یا حمایت از برگزاری آنها؛ ایجاد واحدهای شکل‌دهی در سطح کشور برای استقرار افراد و تیم‌های دارای ایده اولیه و کمک به تشکیل و تثبیت تیم و ایده؛ تلاش برای فراهم آوردن حمایت‌های قانونی جهت تسریع رشد استارتاپ ها؛ ایجاد یا پذیرش عضویت شتاب‌دهنده‌ها در سراسر کشور و ارائه خدمات و مشاوره‌های موردنیاز استارتاپ های مستقر در آنها؛ نظارت بر کیفیت برگزاری رویدادهای کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌ها، واحدهای شکل‌دهی، روند رشد تیم‌ها و استارتاپ ها و تحلیل مستمر دستاوردها با هدف افزایش کارایی مرکز ذکر شده است.
ارکان این مرکز شامل سازمان موسس، شورای راهبری مرکز و مدیر مرکز است که هر یک، وظایف و اختیارات مرتبط را برعهده خواهد داشت.
مراکز نوآوری به عنوان نهادی فعال و مؤثر در حمایت از افراد خلاق و نوآور در سال‌های اخیر مورد توجه کشورها واقع‌شده و عمده مخاطبین آن را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می‌دهند. مراکز نوآوری محیط‌هایی مناسب برای پروش ایده‌های نو و کاربردی است که در تعامل سازنده با دانشگاه و مراکز رشد به فعالیت در زمینه نوآوری و کارآفرینی اشتغال دارند. مرکز شتابدهی نوآوری نیز در این چارچوب ایجاد شده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-25 16:30

افزودن دیدگاه جدید