کد مطلب: 

178922
دکتر واعظی در جمع فعالان حوزه‌ی ICT استان لرستان:

اصل واگذاری مخابرات بدون اشکال است/ داکت و سیم مسی نباید به بخش خصوصی واگذار می‌شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که صبح پنجشنبه به استان لرستان سفر کرده بود در نشستی با فعالان و پژوهشگران حوزه‌ی ICT این استان، اصل واگذاری مخابرات را بدون اشکال دانست، ولی تاکید کرد که داکت و سیم مسی به عنوان بیت المال نباید به بخش خصوصی واگذار می شد.
اصل واگذاری مخابرات بدون اشکال است/ داکت و سیم مسی نباید به بخش خصوصی واگذار می‌شد

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی، گفت: سیاست ما واگذاری اجرای امور مهم به بخش خصوصی است و دولت قصد تصدی گری ندارد.

وی افزود: در بسیاری از کشورها بخش خصوصی علاوه بر آنکه روی پای خود می ایستد به دولت هم کمک می کند.

واعظی در این زمینه، گفت: مطمئن باشید تا زمانی که بخش خصوصی به دنبال دریافت کمک از دولت باشد اتفاقی رخ نمی دهد.

وزیر ارتباطات در زمینه واگذاری مخابرات و مسایل کنونی مربوط به آن، گفت: اصل واگذاری مخابرات اشکالی نداشت، ولی توجه به اینکه داکت و سیم مسی به عنوان زیرساخت است نباید به بخش خصوصی واگذار می شد.

وی افزود: در کشورهای دیگر هم واگذاری این چنینی صورت می گیرد ولی به یک کنسرسیومی از شرکت‌ها واگذار می‌شود نه یک شرکت خاص.

واعظی گفت: اگر قرار بر انحصار باشد بهتر است این انحصار در اختیار دولت باشد تا شرکت خصوصی، چرا که شرکت خصوصی با سایر شرکت‌ها رقابت دارد و در این حالت رقابت برابر نیست.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر شبکه داکت و سیم مسی در اختیار سایر شرکت‌ها هم بود رقابتی سالم و جدی برای ارایه خدمات با کیفیت تر با قیمت کمتر ایجاد می شد.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع رقابت در کشور در بین شرکت‌های خصوصی، گفت: هدف اصلی دولت و وزارت ارتباطات ایجاد رقابت سالم و حفظ حقوق مردم است.

وی افزود: رقابت سالم منجر به افزایش کیفیت و سود بیشتر به مردم می شود.

واعظی در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش پهنای باند در کشور در دو سال اخیر، گفت: امروز هر شرکت یا اپراتوری به هر میزان پهنای باند بخواهد واگذار می کنیم.

وی اضافه کرد: البته شرکتهای PAP و مخابرات باید پهنای باند را بر اساس قرارداد به مشتریان ارایه دهند و ضریب Sharing را رعایت کنند تا نه مردم متضرر شوند نه شرکت‌های خصوصی ورشکست شوند.

واعظی همچنین با مهم دانستن طرح‌ها و پروژه های در حال اجرای وزارت ارتباطات، گفت: به دنبال ترابرد پذیری تلفن همراه هستیم تا افراد با هر شماره ای  که دارند بتوانند اپراتور خود را تعیین کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه این نشست با تاکید بر اولویت بخشی شرکت‌های دانش بنیان در کشور، گفت: از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT از هر نظر حمایت می کنیم، هر چند ما به ایده ها تسهیلات می دهیم نه شرکت‌ها.

واعظی در این نشست با اشاره به قاچاق ترافیک داده ها، گفت: در گذشته حدود 50 درصد ترافیک داده ها به صورت قاچاق بود که در دولت تدبیر و امید با برخوردهایی که صورت گرفت ترافیک از راه قانونی ارایه می شود.

وزیر ارتباطات در مورد موضوع دیتاسنتر نیز گفت: برای ایجاد دیتاسنتر اولویت ما واگذاری آن به بخش خصوصی است ولی اگر بخش خصوصی حاضر نشد توسعه را متوقف نمی کنیم و دولت این فرایند را بر عهده می گیرد.

واعظی در پایان اینترنت با کیفیت را حق مردم دانست و گفت: در زمینه ارایه اینترنت هرگونه تخطی یا ارایه سرویس نامناسب با جریمه و برخورد همراه خواهد بود و سازمان تنظیم مفررات در این زمینه به طور جدی نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-24 14:00

دیدگاه‌ها

تصویر کارمند مخابرات
جناب اقای وزیر محترم با توجه به اینکه داکت وسیم مسی بهرحال طی روند قانونی به بخش خصوصی داده شده واگر واقعا روند غیر قانونی بوده چرا از طریق قانون برای بازگشت ان اقدام نمی فرمایید واقعا در کجای دنیا اینطور با بخش خصوصی برخورد میکنند بطوریکه دولت قبلی یک واگذاری را قانونی و دولت بعدی انرا غیر قانونی اعلام مینماید متاسفانه طی این دوسال جنابعالی هر جا که مصاحبه فرمودین از اشتباه وغیر قانونی بودن این واگذاری سخن گفته اید چرا از طریق مجلس شورای اسلامی یا قوه قضاییه اقدامی نمیشود ایا درست است که با برخورد سلبی وسیاست تحت فشار گذاشتن مخابرات با تز ثابت نگهداشتن تعرفه ها (در حالیکه قیمت تعرفه ها در این 8 سال ثابت مانده اند واز طرف دیگر قیمت سایر حامل های انرژی چندین برابر گشته اند )تا شاید شرکت مخابرات ایران را وادار به تسلیم نمایید ایا اطلاع دارید که دراثر این سیاستها این ماه به غیراز استان تهران درسایر استانها حقوق تیر ماه با چندین روز تاخیر فقط 50%ودر بعضی استانها متاسفانه 40%پرداخت گردیده بنده فکر نکنم خبر خوشحال کننده ای باشه ایا این پرداخت نشدن حقوقها ایا باعث افزایش نارضایتی کارمندان ومتعاقب ان افت بهره وری و افت در خدمات به مردم نخواهد شد به هر حال فعلا که اکثریت کارمندان برای داد ه نشدن بعضی از موارد قانونی در حال شکایت ورفت امد به اداره کار ودادگاه ها هستند واقعا جای تاسف است که کارشناسان متخصص وکارکنان زجمتکش چنین شرکتی که اکثریت شان از ایثارگران شریف جامعه بوده ودر زمان استخدام کارکنان باسخترین شرایط بعلت اهمیت شرکت مخابرات از لحاظ امنیتی واطلاعاتی گزینش گردیده اند چنین مورد بی مهری مسئولین قرار بگیرند .بنده از سردبیر محترم عاجزانه خواهشمندم این نظرات بنده که حرف دل کارکنان شرکت مخابرات است چاپ شود تا شاید به گوش مسئولین دلسوز نظام برسد.باتشکر
ارسال شده توسط کارمند مخابرات در 04 مرداد 94 - 00:21

افزودن دیدگاه جدید