کد مطلب: 

178846
رئیس دانشکده پست و مخابرات، خبر داد:

تصویب آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی دانشکده پست و مخابرات پس از سه سال

رئیس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات، گفت: پس از شش سال با برگزاری نشست هیات امنا، دانشکده پست و مخابرات، جانی تازه گرفت.
تصویب آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی دانشکده پست و مخابرات پس از سه سال

به گزارش سیتنا، دکتر یزدانیان در گفتگو با خبرنگار سایت وزارت ارتباطات، گفت: از ابتدای بازگشت دانشکده پست و مخابرات به وزارت ارتباطات یکی از بزرگترین اقدامات برگزاری جلسه هیات امنای دانشکده بود، چرا که از سال 1388 این نشست برگزار نشده بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه  نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی  نیزحضور داشت، افزود: این جلسه در دفتر دکتر واعظی برگزار و مدیرکل هیات امنای وزارت علوم به عنوان نماینده این وزارتخانه، اعضای حقیقی و مدیران ارشد وزارت ارتباطات حضور داشتند.

یزدانیان اظهار کرد: در این نشست، گزارشی از وضعیت منابع انسانی و مالی دانشکده و برنامه های آتی ارائه و از حمایت های رئیس هیات امنا در خصوص توسعه اخیر فعالیت‌های دانشکده تقدیر شد.

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاد شد حمایت‌های همه جانبه از این دانشکده استمرار یابد و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت با ارائه نیازهای آموزشی خود در جهت بهره گیری  بیشتر از توانمندی‌های دانشکده اقدام کنند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات با بیان اینکه اعضاء حاضر در این جلسه بر موضوع تدوین استراتژی های این دانشکده تاکید کردند، افزود: انشاءالله استراتژی ها و برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت این دانشکده حداکثر طی دو ماه آینده تدوین و در کمیسیون دائمی دانشکده مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه  هیات امناء، ترکیب اعضاء کمیسیون دائمی دانشکده را به وزیر ارتباطات پیشنهاد داده اند، ادامه داد: پس از سه سال آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی که توسط وزارت علوم تصویب شده بود برای اجرا در دانشکده، توسط هیات امنا نیز، تصویب شد.

یزدانیان اظهار کرد: در این نشست،  همچنین هیات امنا بر توسعه همکاری های آموزشی بین المللی دانشکده با اتحادیه های جهانی و برگزاری دوره های مشترک منطقه ای، تاکید کردند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات به تشکیل شورای راهبردی مشورتی این دانشکده اشاره کرد و گفت: در این شورا فعالان حوزه ICT ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، مدیران ارشد و اساتید دانشگاه شرکت می کنند.

یزدانیان به جلسات متعدد و فشرده برای تصحیح اساسنامه قبلی دانشکده اشاره کرد و گفت: طی این جلسات خوشبختانه در این اساسنامه تغییرات لازم ایجاد شد و پس از اتفاق نظر و بیان دیدگاه‌های نهایی، این اساسنامه برای بررسی به دفتر دکتر واعظی ارسال و دستور بررسی از سوی ایشان در این زمینه صادر شده است.

وی به ویژگیهای اساسنامه جدید اشاره کرد و گفت: در این اساسنامه مرزبندی و تفاوت های این دانشکده با سایر دانشگاه های حاضر در کشور مشخص شده است.

یزدانیان به راهبردهای درج شده در اساسنامه جدید دانشکده  اشاره کرد و گفت: در این اساسنامه، بر آموزشهای تخصصی و مهارتی در زمینه ICT تاکید شده است.

وی به ویژگی دوم این اساسنامه اشاره کرد و افزود: توجه به رسالت دانشکده در نقش آفرینی به عنوان هاب آموزشی منطقه بسیار حائز اهمیت است و در این اساسنامه،  توسعه همکاری های آموزشی بین المللی و تامین نیازهای آموزشی منطقه براساس  موضوعات  مرتبط باICT مورد توجه قرار گرفته است.

یزدانیان ادامه داد: ویژگی سوم تبعیت اساسنامه دانشکده از قوانین آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که مورد توجه قرارگرفته است.

وی افزود: توجه به ارتباط با صنعت مخابرات و تامین نیازهای آموزشی بخش خصوصی  از جمله ،در زمینه لبه های تکنولوژی، اپلیکیشن ها، رایانش ابری، IOT و ... حائز اهمیت است که اساسنامه جدید با این رویکرد نیز،تدوین شده است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: ان شاءالله طی دو ماه آینده تصویب این اساسنامه در کمیسیون دائمی دانشکده به ریاست معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت انجام می شود و با بررسی نهایی  متعاقبا با تصویب هیات امناء دانشکده، برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-21 21:23

افزودن دیدگاه جدید