کد مطلب: 

178656
مشاور مدیرعامل مخابرات با تاکید بر چشم‌انداز بازار فناوری ایران پس از توافق:

استفاده از فاینانس خارجی برای توسعه‌ی طرح‌های کلان فاوا در دستور کار

مدیرعامل شرکت ثامن سپهر کیش (شرکت خدمات و آموزش های نوین تجهیزات مخابراتی)، گفت: با به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای و توافق تاریخی پس از 12 سال، مدیران حوزه آی‌تی کشور بیش از همه منتظر بهره‌گیری از گشایش جدید فضای اقتصادی داخل و خارج کشور هستند.
استفاده از فاینانس خارجی برای توسعه‌ی طرح‌های کلان فاوا در دستور کار

به گزارش خبرنگار سیتنا، "جمشید قضاتی" در خصوص تاثیر به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای بر فضای کسب و کارهای حوزه‌ی ICT در داخل کشور، افزود: افق و چشم‌انداز ظرفیت و بازار فناوری ایران نیز شرکت‌های بزرگ را ترغیب به ورود به این بازار می‌کند و زمینه رقابت شرکت‌های اروپایی و آمریکایی با شرکت‌های چینی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این مساله فرصت مغتنمی است که شرکت‌ها و اپراتورهای داخلی عقب‌ماندگی توسعه تکنولوژی این چند سال را با طرح‌ها و مشارکت‌های جدی در دستور کار قرار دهند، که این همکاری‌‌ها باید با برنامه و از طریق سرمایه‌گذاری‌های فنی و تکنولوژی در داخل کشور باشد.

قضاتی خاطرنشان کرد: انعطاف‌پذیری نظام بانکی کشور در کنار تولیدکنندگان داخلی در جهت تقویت خدمات مهندسی حوزه فاوا در کشور، تعریف الگوهای توسعه فناوری بر اساس سیاست‌های برنامه ششم کشور، کاهش دیوان‌سالاری در ایجاد شرکت‌های دانش‌بینان و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری، فعال‌سازی ظرفیت‌های مناطق آزاد در جهت استقرار پایلوت‌های توسعه فناوری، می‌تواند در دستور تصمیم‌گیری‌های مدیران ارشد این حوزه باشد.

مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: فعال‌سازی طرح‌های کلان توسعه از طریق فاینانس خارجی و زمینه‌سازی بستر سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی مهم‌ترین گام در میسر جهش در حوزه فاوا خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: حمایت‌ها و تسهیل قوانین در بخش حاکمیت از جمله سازمان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، بانک مرکزی و وزارت ارتباطلات و فناوری اطلاعات در جهت اجرایی شدن طرح‌های کلان حوزه فناوری و مخابراتی می‌تواند نوید بخش روزهای خوب تحول و توسعه باشد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-15 14:40

افزودن دیدگاه جدید