کد مطلب: 

178581
دکتر یزدانیان؛ رییس دانشکده‌ی پست و مخابرات:

ایران را به قطب آموزش‌های منطقه‌ای ITU و UPU تبدیل خواهیم کرد

رییس دانشکده پست و مخابرات، گفت: یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما احیا مجدد آموزش‌های منطقه ای و تبدیل شدن کشور به قطب آموزش های منطقه ای ITU و UPU و سایر محافل بین المللی است که این موضوع مورد توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هم است.
ایران را به قطب آموزش‌های منطقه‌ای ITU و UPU تبدیل خواهیم کرد

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت ارتباطات، گفت: نیاز به صنعت مخابرات نه تنها کم نشده بلکه در حال گسترش است و  این دانشکده با قدمت 40 ساله همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص را ضروری بر شمرد و گفت: امکان تغییر در واحد های آموزشی در این دانشکده را نداریم و بر اساس برنامه آموزشی وزارت علوم حرکت می کنیم؛ اما فاصله نیروی متخصص در حوزه ICT تا بازار را، پر خواهیم کرد.

یزدانیان به امکانات آزمایشگاهی این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: مدل های آموزشی که در شبکه های ارتباطی کشور وجود دارند در این دانشکده نیز به کار گرفته می شوند.

یزدانیان به حضور هیات علمی برجسته در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این افراد علاوه بر علم، تجربه عملی کار را در شبکه پست و مخابرات کشور داشته اند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات اظهار کرد: این دانشکده تنها مرجع و ارائه دهنده آموزش های بخش ICT کشور است و آموزش کوتاه مدت به نیروهای وزارت ارتباطات و شرکت‌های وابسته را در دستور کار دارد.

وی بر اجرای دوره های تخصصی  در حوزه ICT در این دانشکده تاکید کرد و افزود: سومین برنامه ما احیا مجدد آموزش‌های منطقه ای و تبدیل شدن کشور به قطب آموزش های منطقه ای ITU و UPU و سایر محافل بین المللی است که این موضوع مورد توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است.

وی به ارتباط دانشکده پست و مخابرات با پژوهشگاه ارتباطات اشاره کرد و افزود: آموزش و تحقیقات دو بال اصلی فعالیت در وزارت ارتباطات است و ما برای تعامل بیشتر، چندین فعالیت مشترک را با مرکز تحقیقات تعریف کرده ایم.

یزدانیان به تغییر نیازهای آموزشی کشور در حوزه ICT اشاره کرد و گفت: از پتانسیل علمی مرکز تحقیقات برای پیشرفت در حوزه های آموزشی و پژوهشی استفاده خواهیم کرد.

وی بر ضرورت ساماندهی وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی این دانشکده تاکید کرد و ادامه داد: بازنگری در اساس نامه دانشکده پست و مخابرات بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات اظهار کرد: شورای راهبردی مشورتی از جلمه اقدامات مهمی است که از ابتدای حضورم در این دانشکده انجام شده و در آن از صاحب نظران پیشکسوت و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی همچون رئیس سازمان نظام صنفی و رئیس سندیکای مخابرات نیز دعوت می شود.

وی مسیر حرکت در این دانشکده را آموزش بر مبنای تجربه دانست و ادامه داد: برای تربیت نیروی جوان در قالب ارائه آموزش‌های لبه های تکنولوژی، برنامه گسترده ای داریم.

یزدانیان ارتباط با وزارت علوم  را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در موضوع ظرفیت پذیرش دانشجو، ایجاد رشته های جدید، ارتقا هیات علمی و جذب آن، نیازمند تعامل بیشتر با وزارت علوم هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-13 15:45

افزودن دیدگاه جدید