کد مطلب: 

17857

ثبت نام اینترنتی عمره آغاز شد

ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز، جمعه 30 آبان‌ماه در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین و فارس آغاز شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، براساس اعلام سازمان حج و زیارت قرار بود این ثبت نام از روز گذشته در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و شهر کاشان آغاز شود؛ اما این سازمان صبح دیروز اعلام کرد به دلیل نقص فنی در سامانه‌ی اینترنتی، ثبت نام متقاضیان در این مناطق به روز یکشنبه دوم آذرماه موکول شده است.

 

ثبت نام در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان نیز از روز شنبه، اول آذرماه آغاز می‌شود.

 

سازمان حج و زیارت برای مرحله‌ی نخست عمره که اعزام آن‌ها از 13 آذر تا 20 اسفندماه خواهد بود،‌ اولویت‌های یک تا 350 را فراخوانده است.

 

به گفته‌ی مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت، متقاضیانی که اولویت آن‌ها تا 350 است، چهار روز مهلت دارند برای تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

این سازمان قبلا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ اولویت‌های فراخوان شده‌ اگر در مهلت تعیین‌ شده برای ذخیره و ثبت‌نام اولیه اقدام نکنند و یا در مهلت 72 ساعت بعد از رزرو، برای ثبت‌نام قطعی به دفاتر زیارتی مراجعه نکنند برابر جدول ذیل ظرفیت خالی گروه‌ها از سایر اولویت‌ها تکمیل می‌شود.

 

اولویت ذخیره     زمان مراجعه
تا 400     از 9 صبح روز 1393/9/4
تا 450     از 9 صبح روز 1393/9/8
تا 500     از 9 صبح روز 1393/9/12

 

در صورت تکمیل نشدن برخی از ظرفیت‌ها، اولویت‌های 501 به بعد نیز به‌ همین روش متعاقباً از سوی دفاتر حج و زیارت برای مراجعه و اطلاع‌ از ظرفیت‌های خالی گروه‌ها و ثبت‌نام دعوت می‌شوند.

 

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، دعوت از این اولویت‌ها صرفاً در این مرحله و فقط به منظور مراجعه به سامانه‌ی فاخر و اطلاع از ظرفیت خالی در گروه‌ها و ثبت‌نام در صورت تمایل است. با تکمیل شدن گروه‌ها، ثبت‌نام متوقف و تعهدی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

 

دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی (تا تاریخ 1386/01/05) نیز تنها به‌ شرط تبدیل کردن کارت‌های جدید امکان ثبت‌نام خواهند داشت، بنابراین متقاضیانی که تاکنون برای تبدیل قبوض خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام نکرده‌اند باید با مراجعه به شعب بانک‌ ملی ایران نسبت به تبدیل قبوض خود اقدام کنند. امکان ثبت‌نام در گروه‌های عمره قبل از تبدیل وجود ندارد.

 

برای ثبت نام در کاروان‌های عمره لازم است اطلاعات اولیه‌ متقاضیان در سامانه‌ www.fakher.haj.ir ثبت و گروه تشکیل شود. ثبت نام قطعی بدون تایید نهایی گروه در سامانه‌ فاخر امکان‌پذیر نیست. اشخاصی که داری گروه نیستند و انفرادی برای این سفر اقدام می‌کنند نیز باید پیش از ثبت نام، ‌اطلاعات‌شان را به این سامانه وارد کنند و تایید نهایی بگیرند.

 

امسال برای نخستین بار متقاضیان بدون مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی می‌توانند از طریق سامانه‌ی فاخر در کاراوان ثبت نام کنند. رسیدگی و پیگری امور ثبت نام اعضا در وظایف سرگروه گنجانده شده است.

 

هزینه‌ی ثبت نام در کاراوان‌های مرحله‌ی نخست عمره دست‌کم برای هر نفر یک میلیون ۸۷۲ هزار تومان تا ۲ میلیون ۶۷۷ هزار تومان تعیین شده است.

 

به گفته‌ی مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج وزیارت، قیمت عمره‌ی امسال نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته که به نرخ و خدمات هتل‌های عربستان مربوط می‌شود.

 

ضوابط و شرایط ثبت نام مرحله دوم عمره که اعزام آن‌ها از 21 اسفندماه سال 93 تا 27 خردادماه سال 94 خواهد بود حدوداً از نیمه بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-21 19:02

افزودن دیدگاه جدید