کد مطلب: 

178559
معاون فنی مدیرعامل پست، خبر داد:

40 درصد تخفیف نرخ خدمات پستی برای فعالان عرصه‌ی نشر

معاون فنی مدیرعامل پست تصریح کرد: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی ارایه 40 درصد تخفیف نرخ خدمات پستی را برای فعالان عرصه نشر اجرایی نموده است.
40 درصد تخفیف نرخ خدمات پستی برای فعالان عرصه‌ی نشر

به گزارش سیتنا، به دنبال امضا و مبادله تفاهم نامه همکاری شرکت پست و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی و جریان نشر کشور با موضوع اختصاص تخفیف 40 درصدی نرخ خدمات پستی به فعالان عرصه نشر هم زمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بوداغی معاون فنی مدیرعامل شرکت پست با بیان این که طرفین در جستجوی راهکارهای موثر به منظور اجرای بهینه تفاهم نامه یادشده می باشند از تعامل  و رایزنی های مستمر دو بخش در این خصوص خبر داد.

بوداغی با بیان این که در فاز نخست برخی از دفاتر خاص پستی در تهران و در مراکز استان ها باجه های مرکزی پست به ارایه این گونه خدمات می پردازند و 40 درصد تخفیف را به ناشران و کتابفروشان ارایه می نمایند افزود: درصورتی که در سایر شهرستان ها این ظرفیت وجود داشته باشد شرکت پست نسبت به ایجاد باجه ویژه اقدام خواهد نمود.

وی با اشاره به این که اگر ناشران و کتابفروشان کتاب ها و اقلام خود را براساس استاندارد پست بسته بندی نمایند  هزینه ای از سوی پست دریافت نخواهد شد ادامه داد: درج کدپستی بر روی کارتن ها الزامی است و در صورتی که کد پستی الصاق نگردد به ازای هر بسته 5 درصد به مبلغ کل هزینه پست افزوده می شود.

معاون فنی مدیرعامل اظهار داشت: در صورتی که ناشران تمایل داشته باشند که هزینه های پستی خود را به صورت غیرنقدی محاسبه نمایند می توانند نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت پست اقدام نموده و  با ارایه تضامین لازم در پایان هر ماه تسویه حساب نمایند.

وی درخصوص استفاده از سرویس پست رستانت از سوی ناشران گفت: اگر ناشری بخواهد مرسوله در دفتر پستی به گیرنده تحویل شود، پست تخفیف دیگری را به ناشر در این خصوص اختصاص خواهد داد.

بوداغی بیمه مرسولات را دغدغه ناشران خواند و ادامه داد: به ازای هر بسته بین 3تا 5 هزار ریال بابت بیمه از ناشر اخذ خواهد شد.

معاون فنی سقف بیمه هر بسته را 5 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مسئولیت فقدان و یا آسیب دیدگی مرسوله از زمان تحویل تا توزیع به عهده پست می باشد.

وی با بیان این که تخفیف 40 درصدی پست مشمول ناشران، کتابفروشان، موزعین کتاب و پخش کنندگان و سایت  ها می باشد، افزود: در فاز بعدی اشخاص، مشمول این تخفیف خواهند شد.

بوداغی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری بهینه دو بخش، گام بلندی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-12 14:34

افزودن دیدگاه جدید